Posted in Tagleg

Tagleg #7 – Liebster Award

Jeg er blevet tagget af Karina fra bloggen Readingraindrops til at lavet Liebster Award tagget. Jeg siger tak for udfordringen og går straks i gang med, at lave dette indlæg. Jeg elsker den slags. Jeg har allerede lavet mere private indlæg før, så det her er bare endnu en mulighed for at finde ud af mere om mig. Jeg elsker at lære andre at kende på denne måde, så her er reglerne. Reglerne har jeg kopieret direkte fra Karinas indlæg.

Regler:

  • Tak bloggeren, som nominerede dig.
  • Vis Liebster Award-logoet på din blog/i dit indlæg (Du kan finde et logo nederst i dette indlæg)
  • Besvar de 11 spørgsmål, som du modtog fra bloggeren, der nominerede dig.
  • Skriv 11 selvvalgte facts om dig selv.
  • Nominér 11 nye bloggere (med 1000 eller derunder følgere)
  • Lav dine egne 11 spørgsmål, som de nominerede skal svare på.

De 11 spørgsmål fra Karina:

Hvad er den bedste oplevelse du har fået, som resultat af din blog?

Jeg tror det må være at jeg var med en forfatter på Bogforum sidste år. Jeg var stadig ny i den her blogger verden og vidste ikke så meget endnu. Jeg går rundt med den her forfatter og så siger hun at vi lige skal møde nogle hun kender og det er ganske fint. Så går rundt for at finde dem og da vi sidder sammen og snakker finder jeg ud af at jeg sidder med tre nye forfattere, tre utroligt skønne kvinder der virkelig kan skrive. Det var bare så fedt 🙂

Det er også super fedt at forfattere kontakter mig, lille mig, for at få anmeldt deres bøger. Det gør mig glad helt ind i sjælen. Jeg har mødt mange herlige mennesker igennem bloggen og jeg VED jeg kommer til at møde mange flere 🙂 Det er så dejligt at være bogblogger.

Hvilke interesser har du ved siden af bøger og bloggen?

Jeg holder meget af at spille Pokemon go, strikke strømper, tage billeder af naturen, spille brætspil med vennerne, synge højt uden den store hensyn til at nogen kan høre mig *G*, gå en tur rundt om søen eller op i byen bar for at se på andre mennesker og jeg elsker at skrive digte og historier 🙂 Der er sikkert meget mere jeg elsker, som ikke lige er kommet på listen 🙂

Er du katte- eller hundemenneske?

Jeg knuselsker katte med deres meget selvstændige væsen. Jeg kan ikke fordrage hunde og deres ekstrem underdanige væsen. Det er for meget for mig. Jeg elsker når jeg kommer hjem, at katten kommer løbende for at sige hej, men ikke overfalder mig. Jeg kan lærer katten tricks, ligesom med hunden og så kan den den ligge i min seng, uden at skubbe mig ud af sengen 🙂

Hvor gik dit livs, indtil videre, bedste rejse hen?

Åh det er svært at vælge én rejse. Jeg har tre rejser, som jeg husker meget tydeligt og som jeg husker for noget forskelligt på den fede måde.

Grækenland 1993 – min første rejse med min mor alene, hvor vi spiste halve vandmeloner med ske. Det var en fed ferie væk fra det hele.

Wien 2010 – min første rejse udenlands med min kæreste. Vi kørte hele vejen derned i vores bil og så den mest fantastiske zoologiske have.

Paris 2015 – Min første meget romantiske rejse med min kæreste (efter 10 år sammen *Griner*). Vi spiste i Eiffeltårnet, var i Disneyland og ikke mindst, så Paris på land, i vand og i luften.

Hvilket Hogwarts hus tilhører du?

Jeg hører til Griffendor huset 😀

Hvilket fag kunne du bedst lide i folkeskolen?

Jeg kunne ikke lide et eneste fag i skolen. Jeg frygtede at skulle i skole. Jeg frygtede at jeg endnu en gang skulle spyttes på, slås på og få fyret alverdens grimme ord i hovedet. Jeg græd hver dag, fordi jeg ikke forstod hvorfor folk var så onde mod mig (og andre). Jeg var anderledes, men vidste ikke hvorfor. Da jeg kom i handelsskolen var mit ynglingsfag rent erhvervsøkonomi, hvilket er virkelig underligt da jeg hader at regne *Griner*

Kunne du finde på at springe i faldskærm? Har du måske allerede gjort det, eller noget andet vanvittigt?

Jeg lider af højdeskræk, så jeg gør ikke farlige ting der er højt oppe. Dog har jeg stået på glasset i eiffeltårnet og kigget ned på menneskerne flere meter under mig og jeg elsker rutschebaner – især hvis de står lidt på hoved (også selvom det er højt oppe). Jeg fatter ikke at jeg gør det, men jeg føler mig mere modig, når jeg gør det, så derfor bliver jeg ved.

Hvad er din livret?

Lasagne og pizza (især hjemmelavet pizza)

Hvad drømte du om at blive som voksen, dengang du var barn?

Åh jeg drømte om at blive forfatter, boghandler, bogtrykker, politimand, dyrepasser, landmand, dyrlæge, Sergent, fotograf, journalist, datamekaniker, gartner, sømand, advokat, revisor, men jeg vidste også godt at intet af det var realistisk.

Hvilken superevne vil du helst have?

Jeg ville kunne helbrede mennesker 🙂 måske også noget med at flyve, så jeg kunne helbrede i hele verden – det kunne fandeme være fedt 🙂

Hvis du skulle anbefale mig en bog, hvilken skulle det så være?

Åh det er dæleme et svært at vælge kun en bog, men jeg tror jeg ville vælge Sanddrømmeren, hvis du er til Harry Potter og Satorkoden, hvis du er til forsker krimier. Det er begge helt fantastiske bøger, som jeg vil anbefale mange flere mennesker at læse 🙂

11 facts om mig

  • Jeg savner så meget at have en kat boende i mit hjem, at jeg er villig til at flytte til vores næste location med det samme. Jeg har altid haft dyr af en eller anden art, men katte har taget mit hjerte. Vi har de sidste 12 år af vores liv haft en del katte, men da vi flyttede til byen måtte vi ikke længere have kat, så begge vores katte flyttede til andre hjem.
  • Jeg er ordblind, hvilket kan gøre det svært at være blogger og derfor kan der også forekomme stavefejl her på bloggen, som jeg desværre ikke selv kan se. 
  • Jeg lærte først at læse rigtigt på det første år på Handelsskolen og derfra har jeg bare læst og læst. 
  • Jeg er 35 år og har flyttet 34 gange. Jeg har boet i det meste af landet samt i Nuuk på Grønland. 
  • Når vi nu taler om Grønland, så er det et sted som altid vil stå mit hjerte nær. Jeg ved ikke helt hvorfor for jeg kan ikke huske at jeg har boet der da, jeg var et halvt år gammel, da vi flyttede derfra igen.
  • Jeg har to fornavne. Et givet til mig af mine forældre og et jeg selv har taget for under et år siden. Jeg syntes jeg manglede noget i mit liv, der forbandt mig til Grønland, så nu har jeg et norsk fornavn, et grønlandsk fornavn, et dansk efternavn og et tysk efternavn 🙂
  • Jeg elsker at tage billeder af den skønne natur jeg lever i. 
  • Jeg har været sammen med min kæreste Thomas i 12 år 🙂
  • Jeg taler ikke længere med min mor. Det er underligt, men bedst for os begge to lige nu. 
  • Jeg har en stor kærlighed til Oktober og December måned, hvor jeg pynter op til henholdsvis Halloween og Jul. 
  • Min kæreste er sømand, så jeg ser ham kun hver anden måned.

Jeg tagger ikke nogen, da jeg er sikker på at alle allerede er blevet tagget. Ser du det her, men ikke er blevet tagget, så tagger jeg dig 😀

img_0881

 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

