Posted in Månedsopdatering

Kvartalets favoritter #1

Januar, Februar og Marts har været nogle måneder, hvor jeg ikke troede at jeg fik læst så meget, som jeg egentlig havde gjort. Det er lidt vildt, men hvor er det en dejlig overraskelse. Der var nogle okay bøger og nogle fantastiske bøger i mellem. Jeg har mødt bøger der blæste mig helt bagover. Det er tre meget forskellige bøger, så der har virkelig været held i min læsepose. Der var flere virkelig fede bøger, men for de tre måneder her, så er de her de aller bedste. 

I stedet for at lave en måneds opgørelse, vil jeg anbefale tre bøger som jeg har læst i hvert kvartal. De tre bøger jeg har læst i det første kvartal er alle sammen virkelig geniale bøger og selvom det ikke er bevidst, så er bøger i hver deres genre. Gældende for dem alle er at jeg anbefaler dem meget varmt og at jeg virkelig synes de er mere end almindeligt fede 🙂

“Provinspis” af Ditte Wiese

img_0752-1

Genre: Realistisk roman

Utroligt at en helt ny forfatter kan skrive så lækkert, men hun er altså super genial og hendes bog tog mig med storm. Hun skriver så man føler man står lige ved siden af alt det der sker og det er altså bare mega fedt. Personerne i hendes bog er så virkelige og beskrivelserne af steder var så jeg følte jeg kendte området, uden at jeg nogensinde har været der og det er bare så fedt at en forfatter kan det 🙂

Selve historien er også bare skøn, hvor vi følger Ida der bare hader provinsen og alt det der sker derude. Det er en ældre hovedperson end man normalt ser i bøger og det er jeg virkelig glad for. Det er en ungdomsbog, som på alle måder er overraskende. 

“De, der vogter” af Claus Holm

img_0711

Genre: Novellesamling

Novellerne var hver især rigtig gode og gav en god spænding undervejs, at der så også var en form får rød tråd igennem dem alle sammen, gjorde det bare endnu bedre. Det er utroligt, så let han skriver noget der er så spændende og så på så lidt plads. Det er virkelig fedt og så er han en forfatter, som både er god på dansk og engelsk. 

Novellerne gav stof til eftertanke, som jeg rigtig godt kan lide med bøger. Det er så fedt, at bogen lever videre bagefter. Jeg tænker stadig på den en gang i mellem. Den lever stadig ved mig. 

“Bornholmerdybet” af Pernille Boelskov

img_0692

Genre: Krimi

Her var der altså to virkelig gode bøger, for den første i serien er også vildt fed, altså “Granitgraven”. Hele det med at det foregår på Bornholm er genialt, for jeg har ikke læst mange bøger der foregår der og det er synd for det er et af Danmarks lækreste steder. Bogen her er både spændende og overraskende. 

Hun har et meget levende sprog, som gør at man slet ikke kan slippe hendes bog igen. Det er virkelig fedt. Det er en krimi, som gode krimier er, men det sjove her er at man mest følger en præst, som ikke er som jeg tænker en præst normalt er og det er dæleme befriende. 

Hvad er dine bedste læse oplevelser for januar, februar og marts?

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

