Posted in Readathon, Readthon 2017

Dewey Readathon

Så sidder jeg her alligevel og har fået læst bøger i et readathon, selvom det på ingen måde var meningen at jeg skulle med, fordi jeg skulle hjælpe en veninde med en kommende nonfirmation. Da jeg kom efter at have hjulpet hende havde jeg stadig en del energi, hvor den kom fra vides ikke, for det er bestemt ikke normalt for mig. Jeg havde en lydbog, som jeg skulle være færdig med, så jeg gik i gang med at lytte den, mens jeg tømte opvaskeren og ryddet lidt op. Det er lørdag, så jeg kan altid sove i morgen, hvis jeg skulle få brug for det. Nå, men lad os komme til selve readathonet 🙂 Alle andre var startet klokken 14, så jeg var mange mange timer bagud, men jeg nød hvert sekund. Jeg kom først i gang lidt sent, så herunder kan du følge mit readathon 🙂

Klokken er 23.07

Jeg startede for en halv time siden, sådan cirka, men jeg har allerede lukket den første bog. Der var ikke meget tilbage af lydbogen “Højt spil”, så den har jeg nu færdiggjort. Det er en virkelig underlig bog, for folk der ikke er fodboldfans. Jeg forstod ikke så meget og synes at hele handlingen var meget langtrukken. På en eller anden måde, virkede den også totalt urealistisk.

Da “Højt spil” var færdig, så skulle jeg jo have en anden bog at læse, så jeg valgte at begynde på resten af “Glimtet bag masken”, som jeg indtil videre synes er ret genialt skrevet. Det er den her jeg vil læse indtil jeg er færdig eller falder i søvn, hvilket jeg ikke har planlagt lige foreløbigt 🙂

Indtil nu har jeg læst 27 sider, da jeg læste en lidt i “Glimtet bag masken” på vej ud til min veninde 🙂

Klokken er 00.03

Ha ha ha… jeg holdt ikke længe. Jeg er virkelig træt lige nu. Det er svært at holde øjnene åbne, men har også været i gang meget af dagen, så det er okay. Jeg kan fortsætte i morgen. Jeg ligger mig i hvert fald ind i min seng og så må jeg se om jeg ikke godt kan læse bare lidt mere. Det har været en dejlig dag, selvom den har været lang 🙂 Jeg har siddet i sofaen med juletræet tændt og læst “Glimtet bag masken” og jeg har læst 20 sider inden jeg nu må ligge ned, men det går frem af.

Så nu er vi oppe på 47 sider i alt. Det er faktisk okay, når jeg ikke har brugt mere tid på det end jeg har 🙂 Hvis jeg kan nå 100 sider i alt, så er jeg rigtig glad. Jeg tror godt jeg kan nå det, selvom jeg går i seng lige om lidt 🙂

Klokken er 00.37

Utroligt nok, fik jeg læst mere inden jeg faldt i søvn. Det blev til 11 sider mere, så bunken af sider vokser stødt og det gør mig glad. Det kan godt være jeg ikke når mange, men jeg er glad for det jeg når, når jeg nu ikke kunne være med hele vejen 🙂 “Glimtet bag masken” er en bog der er let og elegant med både dybde og humor 🙂

Klokken  er 07.04

Jeg fik læst lidt mere inden jeg faldt i søvn ovenpå bogen. Den er ikke kommet noget til. Jeg fik læst 18 sider mere. Jeg kunne ikke sove og så blev jeg alligevel ramt hårdt på et eller andet tidspunkt i nat, men jeg er tilfreds med at jeg fik læst lidt mere. Jeg er nu helt frisk og begynder igen at læse, så jeg kan læse denne bog færdig 🙂

Klokken er 09.45

“Glimtet bag masken” er færdig og jeg har læst 79 sider her til morgen, så jeg er begejstret og super tilfreds med mig selv. Det er jo i alt meget mere end jeg havde forventet at komme til at læse 🙂 Det er bare så fedt 🙂

Nu vil jeg gå en tur med en lydbog på ørene. Det trænger jeg bestemt til 🙂

I alt har jeg læst 155 sider ind til nu, så det er virkelig fedt og jeg er meget tilfreds og glad. Jeg er over målet, men jeg fortsætter – kan jeg nå 200?

Klokken er 11.06

Jeg har købt lidt guf til i dag 🙂 Så jeg endelig måske kan få læst og hygget en masse og føle at jeg har været en del af det her skønne readathon – fik jeg købt for meget?

Jeg har hørt en time af bogen “Tabernes konge”. Den virker en smule underligt, men det er en form for biografi og det skal nok blive godt – håber jeg i hvert fald. Jeg håber den bliver lidt mindre modløs, for det er næsten ikke til at holde ud at læse om. Det er nok bare mig der gerne vil læse lidt mere glade ting for tiden, fordi jeg selv er i så godt humør. Jeg har læst 45 sider.

Jeg starter nu på “Børn på flugt”, som er en novelle samling.

Klokken er 14.00 og readathonet er slut nu.

Jeg faldt i søvn igen. Sådan er det med mig og min krop. Det er ikke altid nemt, at holde mig vågen når jeg læser. Jeg gør hvad jeg kan, men nogen dage er det bare umuligt, men men men jeg fik stadig læst mere. Jeg læste 31 sider i novelle samlingen, så jeg er faktisk godt tilfreds stadigvæk. Det har været så dejligt, at jeg både kunne være med og hjælpe en veninde 🙂

Jeg har læst 231 sider i alt og det er jo dobbelt op på min mål, så jeg kan ikke være andet end tilfreds 🙂

Har jeres readathon været godt? Hvordan gik det?

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

