Posted in 2 stjerner, Bedømmelse, Boganmeldelse, Fantasy, Forlag, Genre, Pipaluk, Ulven og Uglen

Københavns skygger

Titel: Københavns skygger

Forfatter: Aspíciens Haufniensis

Forlag: Ulven og Uglen

Udgivet: 2016

Sider: 328

Bedømmelse: 2/5

Anmelder: Pipalukbooks

Dette er en bog jeg har modtaget for meget længe siden af forlaget Ulven og Uglen. Jeg er ked af at den først er blevet læst nu. Jeg har haft rigtig meget at læse og så har mit liv været lidt i vejen 🙂 Alle mine meninger er mine egne og ikke påvirket af nogen 🙂

Handling:

Da Thor starter på Københavns Universitet, finder han ud af at han tilhører en hemmelig kreds af magikere, en naturlig elite. Det udfordrer hans forestillinger og åbner for foruroligende mysterier, blandt andet farens død.

På Det Magiske Akademi møder Thor også den højt intelligente og nysgerrige Janus der har levet med magien hele sit liv. Janus er ivrig efter at tilegne sig ny viden – især om den forbudte ‘atra’, magi der kan påvirke menneskers sind.

Min mening:

Jeg synes det er en bog der ligner lidt for meget andre bøger, som eksempelvis Harry Potter. Jeg ved godt at de i bogen her er væsentligt ældre, da de går på universitetet, men stadig ligner de alt for meget hinanden. Jeg kan godt lide det magiske univers og at personerne er ældre. Det gør at bogen på en ellers anden måde får en anden vinkel. Det er forfriskende, at bogens hovedpersoner er ældre end hvad de normalt er. Jeg ved ikke om det er fordi de er mænd eller fordi de er universitets studerende der gør at jeg ikke rigtig føler at jeg relatere til dem. 

Jeg havde rigtig svært ved at forstå hele universet og blev ret træt af sproget undervejs. Beskrivelserne virkede tunge og det var som om der manglede noget. Det er svært at forklare hvad det præcist er der gør at jeg har det sådan. Kan ikke helt fange historien, personerne og det gør nok at jeg føler der mangler noget. Jeg fornemmede ikke rigtigt at vi fik vist noget overhoved, men nærmere at alt blev fortalt, hvilket gør den ret tung. 

Jeg må desværre sige at jeg synes den var meget langsom i det og det var slet ikke min stil. Det betyder ikke at det er en dårlig bog, det betyder bare at den ikke faldt i min smag. For at I kan se at der er mange forskellige meninger om denne bog, så har jeg linket til nogle andre anmeldelser af den 🙂 

3 af 5 stjerner fra Eva Lucia

4 af 6 stjerner fra Karin Hald

 

 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

