Posted in Biografi, Boganmeldelse, Dreamlitt, Forlag, Genre, Pipaluk

Kan den snakke?

Titel: Kan den snakke?

Forfatter: Preben Steen Nielsen

Forlag: Dreamlitt

Udgivet: 22. Maj 2017 <— UDGIVES SNART!

Sider: 230

Dette er et anmelder eksemplar givet til mig af forfatteren selv og jeg er meget taknemmelig for, at have fået lov at til at læse denne bog, længe før den overhoved kommer ud. Dog er mine meninger mine egne og jeg er ikke påvirket af hverken andre blogger, forlaget eller forfatteren.

forside

Preben er en mand med en vilje af stål. Han gør præcis hvad der falder ham ind, men hvordan gør man det når man sidder i kørestol og har muskelsvind? Det kan du læse om i denne bog.

Wow.. Det er virkelig en bog der slog benene væk under mig og den var lige ved at slå mig helt ud. Jeg bliver hyper af for mange følelser, normalt kun mine egne. Jeg kunne mærke hver og en følelser han havde igennem bogen, helt ind i mig selv, så jeg var igennem en meget følelsesmæssig tur på de dage det tog at læse bogen. Jeg måtte flere gange tage en pause fra bogen, fordi den er så intens. Det er på ingen måde dårligt. Det giver mig tid til at reflektere over bogen og dens indhold. Jeg græd og grinte mig igennem Prebens eventyr. Han er simpelthen så sjov, at det var svært ikke at holde af ham og med ham hele vejen.

Jeg indrømmer at jeg har det meget svært med handicappede, ikke fordi de på nogen måde er dårlige mennesker, for det er de bestemt ikke. Men fordi jeg selv er så socialt akavet at jeg ikke ved hvordan jeg skal agere i forhold til dem. Jeg vil jo ikke såre dem ved at være uhøflig eller gøre noget forkert i forhold til dem. At læse Prebens bog gør mig langt mere sikker på bare at sige hej og smile og være mig selv. Preben hviler så meget i sig selv og det skinner meget kraftigt igennem bogen. Det er helt utroligt, som han kan skrive, så jeg glemmer at han sidder i kørestol 🙂 Det er ikke et problem for ham og det gør mig så glad. Det er virkelig en mand, som vil noget med livet, som tør at kaste sig ud på dybt vand, uden at vide helt hvad der sker med ham. Det er så fedt. Han er sgu det mest inspirerende menneske jeg længe af læst om.

Han tør åbent tale om tabuer, som vi andre nok hellere vil gå uden om og lade som de ikke findes. Sådan er Preben bestemt ikke og der bliver virkelig åbent og ærligt talt om ting der er svære, men det bliver gjort med humor. Han tager ikke sig selv alt for alvorligt. Jeg kan godt lide at han er så frisk, kæk, åbenhjertet og at han på ingen måde lader en kørestol være i vejen for hans drømme. Denne bog giver håb, mod og ikke mindst lyst til at lette røven selv og ikke vente til der sker noget i ens liv. Det er så befriende, at han bare siger det som det er. Det er rart at mærke hans inderlighed og kærlighed til livet. Han siger tingene direkte, men på en måde, så det ikke virker hård og stødende.

Han skriver så levende, at jeg bare lige ville læse en side mere og så pludselig var den færdig. Det var godt nok svært at ligge den fra mig igen, da jeg først var begyndt. En af de ting jeg lagde meget mærke til i bogen var at han ikke fortæller noget, men viser det. Det elsker jeg rigtig meget. Jeg troede ikke at en biografi kunne være så levende, at jeg følte jeg var lige ved siden af ham hele tiden. Det er sgu smukt skrevet ❤

Denne målrettede, ambitiøse mand skal man endelig ikke tage fejl af. Han lader INTET stoppe ham og det kunne vi andre godt lærer en masse af. Selvom jeg lige har lukket bogen, så ønsker jeg bare at læse den igen. Den er bare fantastisk, genial og fyldt med alt den livsenergi der kan være i et menneske. Han smitter med sin positivitet. Læs hans bog, så I kan se hvad jeg taler om 🙂 Den er virkelig det værd. En stor og klar anbefaling fra min side 🙂