Posted in Bogkærlighed, Viborg Bibliotek

Viborg bibliotek #3 Oplæsning

Oppe på balkonen, oppe over selve bibliotekets gange faldt der ro over folket mens der blev læst op af en novelle samling, som jeg desværre har glemt hvad hed. Bibliotekaren Charlotte Hvorslev læste op mens vi sad rundt om hende. Vi var omkring femten mennesker, som til fulde nød en halv times hyggelig oplæsning i ro og fred. Hvor er det fedt at der findes små åndehuller i hverdagen

Det er et mini event, som de her på biblioteket holder den første fredag i måneden. I første omgange er det “kun” tre gange, men hvis det er populært, så er det bestemt noget de vil gøre mere i. Det er fra 11.00 til 11.30 og jeg havde slet ikke forventet at der ville komme så mange, men hvor blev jeg dog glad i låget af at se så mange mennesker. 

Det gør mig glad at biblioteket her i byen gør så meget for, at lokke os derned og nyde deres arbejde. De forsøger virkelig at samle os, vise os hvad et bibliotek også kan bruges til. Her er både boglige arrangementer, pokemon events, brætspilshygge og meget andet. De løfter virkelig byen 🤗 De gør rigtig meget for lokal området. Hatten af for deres store arbejde 🎩

Hvis du bor lige omkring Viborg, så tag endelig et kig herind, for her sker der ofte noget ud over det sædvanlige. Er du ikke fra byen, så kom herind alligevel. Det er et stort sted med plads til fordybelse, sjov og leg.

Der var tid til at snakke om bogen bagefter og jeg var overrasket over hvor meget de andre havde fået ud af novellen. Der var ting som jeg slet ikke tænkte over. Det var så fedt at lytte til. Du kan tjekke om der er et arrangement for dig på deres hjemmeside <– bare følg linket. Jeg har linket direkte til event siden. Det jeg var til hed Højtlæsning til kaffen og er virkelig værd at tage med til. Helt bestemt. Tag din ven under armen og kom og lyt med

Næste gang der er oplæsning er den 5. Maj og 2. Juni begge to klokken 11.00 til 11.30.

Kom frisk – det er hyggeligt 🤗

Hvis du vil vide mere om biblioteket, så har jeg skrevet et indlæg om det og det kan du se i indlægget Viborg bibliotek #1 eller på deres hjemmeside, bare følg arrangement linket, så kommer du ind på deres side 🤗

Vil du se en af de andre ting der sker på biblioteket, nemlig brætspil, så kig med i indlægget Viborg Bibliotek #2. Det er nemlig også mega hyggeligt og jeg vil gerne snart afsted til det igen.

Næste event jeg tænker at jeg skal med til er en koncert på skakbrættet med Viborg Big Band. Det er den 19. April. Det bliver bare så hyggeligt. Skakbrættet ligger i hjertet af biblioteket. 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

