Posted in Påske Readathon, Readathon, Readthon 2017

Påske readathon 2017 #1

Jeg har lavet mit eget lille readathon, som vare fra idag onsdag til nu på søndag (altså d. 12. april til d. 16. april 2017). Jeg har lavet det, fordi min kæreste er taget på havet igen og jeg nu skal få en masse læst, så jeg kan komme foran til han kommer hjem næste gang. Jeg får sjældent læst særlig meget, når han er hjemme, så derfor elsker jeg at lave readathons, når han er taget afsted. Jeg vil kun læse bøger med gult på omslaget, fordi gult for mig er lig med påsken  I kan følge mine dage lige her på bloggen og hvis jeg husker det også på instagram 🙂

I kan selv være med, hvis i vil 🙂 Skriv endelig, hvis du også er med om det bare er en af dagene eller nogle timer her og der 🙂

Klokken 08.00

Jeg begynder med bogen “Skøgernes Danmarks historie” af Bo Jensen. Det er en anmelderbog og jeg vil gerne læse den færdig. Jeg har ikke læst særlig meget af den, før det her, så håber jeg kan tage en ordentlig bid af den i dette readathon. Jeg elsker at deltage i readathons, for det er så dejlig en undskyldning for at bruge lang tid på at læse. 

Klokken 12.20:

Så har jeg læst de første 43 sider i dette readatho. Jeg læser langsomt, men bare det at se det gå fremad er dejligt. Jeg synes det går okay. Kan jeg nå over hundrede sider, så er jeg godt tilfreds med dagen 🙂 Det er en lidt tung fagbog, så jeg tror lige jeg nupper en af de andre bøger på min TBR liste, bare for en tid. Bogen er bestemt ikke dårlig, så derfor vil jeg gerne læse videre. 

De andre på listen er:

“Stadig Alice” af Lisa Genova

“Jack the Ripper” af Erwin Neutzsky-Wulff

De lyder begge to virkelig gode og jeg vil forhåbentligt komme til dem begge to i denne uge. Det er et svært valg, netop fordi de begge lyder til at være gode bøger. “Jack the Ripper” passer super godt i temaet til den anden bog jeg læser lige nu, da de begge handler om den samme periode og om prostituerede. “Stadig Alice” er jeg meget nysgerrig på. Jeg har læst en “Livet efter dig” af hende og jeg husker den stadig og den røre mig stadig, så jeg tænker at denne måske gør det samme for mig 🙂

Klokken 15.30:

Jeg har læst lidt i både “Stadig Alice” og “Jack the Ripper”, men valgte at forfølge Jacks eventyr ud i at dræbe prostituerede. Den kedet mig lidt i starten, da det var meget faktuelt og forvirrende. Ikke som en rigtig krimi, som den påstår den er. Der er mange forskellige vinkler og personer, så jeg synes stadig den er lidt forvirrende, men den har fanget mig alligevel 🙂 Jeg holder tungen lige i munden og forsøger at holde styr på det hele 🙂

Jeg har nu i alt læst 97 sider, så målet er tæt på. Jeg kommer nok ikke til at læse så meget mere idag. nok kun en time mere, for jeg kan godt mærke at koncentrationen er ved at være slidt 🙂 men jeg er også godt tilfreds med resultatet indtil nu 🙂

Klokken 16.45:

Så er det slut for idag. Jeg læser nok også lidt i aften inden sengetid. Det plejer jeg at gøre. det er så afslappende. Jeg er ved at være godt træt i mit hoved, så lige nu skal jeg have en pause. Jeg er super glad for hvor meget jeg har nået idag og det tegner rigtig godt for de næste par dage i readathonet.

Jeg fik i alt læst 113 sider, så kan vidst ikke være utilfreds med mig selv 🙂 Hvis det fortsætter på denne gode måde, så kan jeg jo nå at læse 565 sider, hvilket jeg bestemt ville være mere end almindeligt glad for. Jeg vil prøve at nå det antal sider og I kan jo følge med og se om det lykkes for mig 🙂

Jeg glæder mig allerede til at tage bøgerne op igen og skrive flere indlæg her på bloggen. Bloggen er tre år idag og det overraskede mig en del, for jeg troede ikke jeg havde haft den så længe, men jeg kan godt se at der er mange indlæg 🙂 Jeg kommer tilbage i morgen 🙂 

Pas på jer selv og fordyb jer i en god bog

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

