Posted in 2 stjerner, Anmelder eksemplar, Bedømmelse, Boganmeldelse, Dreamlitt, Fantasy, Forlag, Genre

Serie: Exilium

Forfatter: Linette Harpsøe

Forlag: Dreamlitt

Udgivet: 29. September 2016

Bedømmelse: 2/5

Dette er en anmelderbog. Givet til mig af forlaget Dreamlitt.

Fry bor i en lille by, som er isoleret og de må ikke gå ud af deres huse, fordi der er en farlig fjende udenfor. Fry og hendes familie har levet på den måde længe, da der endelig sker noget. De bliver reddet, men intet er som hun havde håbet.

Jeg læste hele bogen færdig og forstod stadig ikke hvad hele titlen betød, så jeg måtte slå det op. Jeg gættede på at ordet var latin og det var rigtigt, eller i hvert fald gav det mening på latin. Jeg kan godt være ret kritisk, hvis jeg ikke synes at en titel giver mening, men den skulle da have en chance for at give mening og det gjorde den, så jeg er godt tilfreds nu 🙂

Jeg elskede den første del af hele denne bog. Den var så fedt lavet, men desværre fortsatte det ikke på den måde. Jeg ved heller ikke om det kan lade sig gøre, at fortælle en hel historie på den måde, men det ville være super fedt. I den første del fortælle Fry om hendes liv igennem en diktafon. Det er en anderledes og nytænkende måde at gøre det på synes jeg. Det var super nemt at læse og gav en virkelig godt indtryk af hvad Fry levede i. Det var en af de ting jeg faktisk synes virkede allerbedst, resten var jeg ikke så begejstret for.

Selve historien er meget langsommelig og langtrukken, efter min mening. Jeg kan godt se hvorfor bogen er blevet skrevet, for det er på en måde et vigtigt emne der er tale om. Hvad gør vi hvis verden skulle gå under eller i hvert fald være meget tæt på? Kan man skabe en ny race ud fra hvad vi har her på jorden? Det er en interessant tanke, at lege med og du får et svar i bogen her, hvilket også er ret sjovt.

Historien er okay, men jeg kan ikke se hvad der skal ske i en toer. Det er jo en etter, så der kommer en toer. Jeg kan godt sige hvad jeg tror det vil ske, men det vil spoile denne bog alt for meget. Føler den sagtens kan læses alene. Jeg synes dog godt, at man kunne have rettet op på de fejl jeg fandt. Jeg synes faktisk der var en del. Det gjorde det ret træls at læse. Der var en helt sætning uden overhoved at have et eneste mellemrum. Jeg forstod ikke meningen med den.

Historien fangede mig slet ikke. Det var som om jeg slet ikke blev inviteret med ind i historien, men bare stod udenfor og kiggede på dem. Det var som om den ikke rigtig ville have mig med ind, men bare ville vise mig noget. Det er ikke helt sådan jeg foretrækker mine bøger.