Posted in Jeg anbefaler

Jeg anbefaler #3 – Fagbøger til børn og unge

Jeg har læst nogle gode fagbøger, som jeg gerne vil anbefale til dig og dine børn. Det er meget forskellige bøger, men fællesnævneren er at jeg synes man lærer meget på en sjov og anderledes måde. Det er vigtigt for mig, at fagbøger ikke er kedelige. Om de er til voksne eller børn, så skal de bare ikke være kedelige og de her er bøger jeg synes skulle ind i skolens litteratur. Jeg kedet mig bravt i skolens timer og lærte ikke meget, men havde de her bøger været i min skole, så havde jeg virkelig haft nogle gode stunder og lært en del 🙂

Kongeriget – fra Margrete til Margrethe

wp-image-284184361jpg.jpg

At lærer om historien, de mange konge og dronninger, slotte og alt det andet der foregik i vores historie er slet ikke så kedeligt som det lyder. Denne bog giver liv til vores historie med små historier, billeder og anekdoter. Det er en genialt skrevet bog, som klart burde være på skoleskemaet. Den har lært mig meget om hvordan verden så ud før jeg kom til. Det er en utroligt spændende bog, som kører helt op til nutiden. Det er så gennemarbejdet en historie, at jeg kun kan anbefale den til alle 🙂

Tegningerne der matcher til teksten er tegnet så genialt. De er humoristiske og det gør det hele meget federe at læse. Afsnittene er ikke så store og kapitlerne ej heller. Det er super fedt og det gør bogen hurtig at læse 🙂 Du kan læse en anmeldes her – Kongeriget.

Forfattere: Lotte Hammeken og Thyge Christian Fønss

God til: Dig der gerne vil lærer mere om vores fælles historie, dronninger, elskerinder og konger.

Uhyret i Loch Ness

img_1546

Det er en af de bedste bøger jeg har læst i meget lang tid, inden for fagbogs genren. Den går virkelig i dybden med denne myte om Loch Ness uhyret og den er så spændende, gennemarbejdet og alle beviserne er stillet op – både for og imod. Det er en genial bog, som er en del af en genial serie, der hedder Myter og Mysterier. Det er en serie af fagbøger, som alle skulle være til børn, men jeg er lidt i tvivl om jeg synes de andre er til børn. Der er tre lige nu og den her er den der er bedst til børn og også den jeg holder allermest af 🙂 Jesper, som har skrevet denne serie er god til ikke at give os resultatet, men lade os som læsere selv danne en mening med alle de facts han ligger på bordet 🙂 Du kan læse min anmeldelse af bogen her Uhyret i Loch Ness.

Forfatter: Jesper W. Lindberg

God til: Dig der godt kan lide selv at danne din mening om en myte ud fra en masse beviser og mod beviser.

Fantastiske skabninger og hvor de findes – mød karakterne

wp-image-2086436400jpg.jpg

Hvis du kan lide Harry Potters nyeste univers “Fantastiske skabninger” filmen, så er denne bog lige noget for dig. I denne bog kommer du til at møde alle karakterne i filmen og lærer dem meget bedre at kende. Det er en god forlængelse af filmen og det giver hele universet endnu mere dybde. Jeg vil gerne vide meget mere og håber der bliver lavet endnu flere af disse bøger. Jeg vil i hvert fald gerne vide mere om de fantastiske skabninger. Der er så mange skønne billeder i denne bog, så mange finurlige informationer også ting jeg ikke havde tænkt over fra filmen. Det er ret genialt 🙂 Læs min anmeldelse her Fantastiske skabninger.

Forfatter: J. K. Rowling

God til: Dig der elsker hele Harry Potter universet.

Det var de tre bøger jeg ville anbefale for nu. Jeg håber du kunne lide mine foreslag. Har du læst nogen af dem?

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

