Posted in Jeg anbefaler

Jeg anbefaler #2 – Danske youtubere

Idag vil jeg anbefale boglige youtubere. Det er ikke så længe siden at jeg fandt ud af at der var en verden at udforske derinde også. Jeg fandt fire youtubere, som jeg holder af at følge, ja faktisk følger jeg flere, men fire af dem glæder mig aller mest til, at de oploader deres videoer. Jeg kan næsten ikke vente til, at deres næste video kommer, for de er virkelig gode på hver deres måde. De er alle sammen danskere, men to af dem laver videoer på engelsk, hvilket ikke genere mig, men så ved du det 🙂

… Xenias bogblog …

Xenia er en af de første jeg begyndte at følge på youtube. Jeg faldt hurtigt for hendes videoer, da hun virker dragende, hyggelig og totalt vild med bøger. Hun er nede på jorden, hviler i sig selv og laver videoer, som om hun taler med en veninde. Det er i hvert fald sådan jeg har det med hendes videoer. Det er super fedt. Hun laver mange videoer med anmeldelser og bookhauls, så det er en god inspirations kilde til fantasy bøgerne, som virker til at det er det hun læser mest. Hun er meget passioneret omkring de bøger hun har læst eller fået/købt. Det er fantastisk at lytte til og så er hun den ene af de to, som stadig laver danske videoer. 

Jeg kan godt lide at det er danske videoer, da jeg så ikke skal koncentrere mig så meget om selve sproget, men om hvad hun siger om bøgerne. Det er bare skønt. Hele hendes verden, i hvert på youtube, virker så personlig, at jeg føler jeg kender hende, uden at jeg har snakket med hende i virkeligheden. Jeg elsker hendes videoer og hvis du vil se hvad det er jeg fabler om, så kan du se en af hendes videoer herover. 

Du kan følge Xenias bogblog flere steder:

Blog

Instagram

Facebook

Youtube

… Jasmin Würtz …

Et muntert energibundt der elsker bøger og alt hvad der hører til bøger. Hun laver virkelig gode og dybe anmeldelser af bøger. Jeg elsker at hun har så stor en forskellighed i hendes videoer. Det er både anmeldelser, tags og interviews med forfattere. Hun startede med at lave danske videoer, men er skiftet til engelske videoer, hvilket er anderledes, men ikke gør min oplevelse af kanalen dårligere. Hun er stadig den glade, positive bogugle, som jeg holder af at se videoer fra. Hun er som et frisk pust, når jeg åbner hendes videoer og det er bare super fedt. Hver gang jeg ser at hun har oploadet en video er jeg på med det samme.

Hun er lige som Xenia meget passioneret omkring bøger og boglige ting. Det er bare så skønt og selvom vi ikke altid læser de samme bøger, så bliver jeg helt fanget af hendes måde at tale om bøgerne på. Jeg får lyst til at kaste mig over dem hun anbefaler også selvom min læseliste er flere kilometer lang i forvejen. Hun kan virkelig tale varmt om en bog. Jeg holder meget af at hun går mere i dybden med anmeldelserne og virkelig lever sig ind i universet. Du kan se en af hendes videoer oppe over og ellers kan du finde linket til hendes youtube kanal herunder.

Du kan følge hende på:

Facebook

Instagram

Youtube

… Helene Jeppesen …

Hun er anderledes end de to andre på flere måder og det holder jeg meget af. Hun læser for det første nogle helt andre bøger end de andre, hvilket er så skønt. Mange af bøgerne kommer jeg nok ikke til at læse, da de ikke helt er det jeg vil læse, men hun fortæller så levende om dem, at jeg alligevel bliver inspireret. I Helenes videoer følger vi også med i hendes liv, uden at det bliver for privat. Det er altid bogrelateret, men på en virkelig fed måde. Jeg syntes hendes video stil er meget anderledes end de andres, fordi det er mere vlog stil. Især hendes måneds opdateringer er ret fede, fordi man følger hende hele måneden. Man følger hvad hun læser og hun siger sin umiddelbare mening om bogen. Det er bare super godt. 

Hendes videoer er af så lækker en kvalitet, at det slet ikke er til at fatte. Lyset er som regel altid super godt, lyden skønt og hendes indhold er super godt. Jeg glæder mig altid til disse videoer, ligesom til de to andre. Jeg elsker bare booktubere.

Du kan følge hende:

Instagram

Youtube

Ja, så er der Bach her, som jeg ikke mener jeg ved hvad hedder til fornavn, men det er også lige meget. Hun er meget anderledes en de tre andre, ikke kun fordi hun er ældre end de andre, men også fordi hun læser nogle helt andre bøger. Hendes videoer er meget nede på jorden. Vi læser meget af det samme, sådan lidt af hvert og det er super fedt. Hun taler også dansk og elsker at hendes videoer er så ærlige og rolige. De er fantastiske at se på. Hun læser så meget forskelligt at jeg altid finder hendes videoer inspirerende 🙂

Du kan følge hende her:

Youtube

Blog

Instagram

Det var mine fire bud på hvilke booktubere der er værd at følge. De er virkelig gode på hver deres måde og de er alle rigtig dygtige. Jeg har prøvet at lave videoer og det er altså ikke nemt 🙂 og et kæmpe stort arbejde. I kan selv se om det er noget for jer og hvis I allerede kender dem, så kan I jo anbefale mig nogen flere booktubere 🙂 Både dansk og engelsk talende 🙂

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

4 thoughts on “Jeg anbefaler #2 – Danske youtubere

  1. Dejlige anbefalinger! Jeg ville ønske at jeg var meget bedre til Youtubere, for jeg synes, deres arbejde er så misundelsesværdigt, og der er så mange der gør det fantastisk. Jeg glemmer bare ofte at høre efter, efter de første par minutter. Jeg har samme problem med lydbøger. :S

    Like

  2. Ej, tak for at du nævner mig 🙂 Mine børn synes godt nok jeg både er kedelig og pinlig i mine videoer, så det er da dejligt at der er nogen der har glæde af det jeg laver 😉

    Like

Skriv et svar

