Posted in 5 stjerner, Bedømmelse, Boganmeldelse, Fantasy, Forlag, Genre, Pipaluk, Tellerup

Titel: Geminiderne

Serie: Spektrum #2

Forfatter: Nanna Foss

Forlag: Tellerup

Sider: 656

Udgivet: 7. November 2015

Pi er vores hovedperson i denne bog og hun har mødt en fyr, som hun faktisk rigtig godt kan lide. Der er bare et lille problem. Han er fra en helt anden tid. Kan det overhoved lade sig gøre, at være sammen, når man ikke er fra samme tid? Vennegruppen skal finde ud af hvordan de selv overlever ved at følge de spor som er, men hver gang de finder ud af et spor, så dukker der nye op. Kan de overleve? Finde de spor de skal?

Åh den sluttede da sådan lidt “Argh jeg må bare vide hvad der sker i 3’eren” 😘 Jeg er ellevild med denne serie og jeg kan slet ikke få armene ned. Da den pludselig var slut sad jeg bare og tænkte “hvorfor læste jeg den så hurtigt”. Den næste i rækken er jo ikke kommet endnu. Jeg troede virkelig ikke på at den her kunne være lige så fed som dens forgænger, men den er bare endnu bedre, endnu mere mystisk, grum og spændende. Den har det hele og lidt til.

Jeg elsker ideen med tidsrejserne og alle de dilemmaer der kommer ud af det og jeg kan sagtens se det her blive en lang serie uden at den bliver langtrukken, for Nanna Foss kan noget med at ligge små hint ud i hendes bøger og ikke at afslører det for hurtigt eller for langsomt. Det er virkelig genialt skrevet og jeg er så begejstret at jeg må anskaffe mig den nye så snart den kommer på markedet. Kan vi få nummer tre nu tak ❤

Hun skriver i så let i sprog, at man flyver igennem bogen på ingen tid. Det var slet ikke meningen at jeg skulle læse den i februar måned, men den fløj bare ned til mig og nægtede at samle støv længere. Jeg kunne ikke lade være med at læse og læse. Hun skriver så jeg ikke er i tvivl om hvor vi var henne og hvordan personerne så ud. Det var bare så lækkert at læse. Selvom bogen er tyk, så føles den på ingen måde tung. Den er så veslskrevet, at man ikke opdager at siderne vender sig selv og man pludselig er i den anden ende af bogen. Jeg ville ønske at treeren var her, så jeg kunne starte med det samme 🙂

Er du vil med gode historier, som har dybde, store spørgsmål, venner, kærlighed, glæde og sorg? Hvor du kan grine, råbe og føle med alle de personer der er med?, så er det her virkelig bogen for dig. Det er en bog der er så god at jeg slet ikke kan sætte nok ord på den 🙂

One thought on “Spektrum #2