Posted in Boganmeldelse, Bogbloggertræf, Bogkærlighed, Forfatterevents

Bogblogger event i Århus #2

Igår fortalte jeg om det blogger event jeg var til, men jeg kunne ikke have det hele i et indlæg, så derfor kommer der nu endnu et. Læste du ikke indlægget fra igår, så kan du finde det lige her – Bogblogger event i Århus #1. Idag kommer det til at handle om forfatterne, som var så søde at komme og snakke om deres bøger sammen med os. Det var bare super fedt og jeg blev helt opslugt af dem alle sammen og fik straks lyst til at læse de tre, som jeg ikke har læst endnu. De virker så spændende. Det er bare noget andet at hører forfatteren selv fortælle om sin bog, i stedet for at læse bagsiden. Jeg fik i hvert fald tre nye bøger på min boglige læste liste.

~~ ~~

Gry Pil Lund Ranfeldt er en virkelig ung forfatter. Det overrasker mig altid hvor ambitiøse unge mennesker er og hvor tidligt de kommer ud af starthullerne. Ungdomme nu til dags er godt nok imponerende og ja jeg lyder som en gammel kone, men det er okay 🙂 Gry fortalte om hvordan sygdom faktisk havde startet hendes karrierer som forfatter. Det er en spændende måde at starte det hele på, dog også kedelig for hende. Jeg  synes at det er super fedt at hun kom i gang med at skrive og hendes bog giver utroligt meget mening i forhold til det vi hørte hende fortælle om. Det var bare så smukt, at hun skriver denne bog. Jeg glæder mig meget til at læse den og jeg har haft den liggende alt for længe uden at få den læst. Hun var meget spændende at lytte til og hun mig så meget lyst til at læse hendes bog, så jeg var bare super glad for, at jeg stadig har den stående. Bogen lød bare så spændende, at jeg næsten ikke kan vente med at komme i gang med den. Gry har skrevet Tidsfangen.

~~ ~~

Julie Duch Lauridsen er også en ung forfatter. Ja, faktisk er de alle sammen unge forfattere. Det er det der er så spændende, at der er så mange unge mennesker der bare hopper ud i at skrive en bog. Det imponere mig temmelig meget. Julie har en depression, som hun har skrevet en bog om, som jeg har læst. “Er der en vej ud af Helvede” er en bog, som er virkelig hård at læse – den gør ondt helt inde i sjælen, men det er vigtigt, at få i tale sat, hvordan folk med depression og andre sygdomme i virkeligheden har det. Hun var virkelig god til at fortælle om hendes bog og syn på livet, selvom man godt kunne fornemme at hun var lidt nervøs. Hun virkede dog mere modig længere henne i oplægget, så det var bare endnu federe der. Hele hendes oplæg gav en ekstra dybde til hendes bog. Det var så fedt at få lidt ekstra ud af at have læst bogen 🙂 Der var så mange følelser i hele det oplæg at mit sensitive jeg var ved at blive blæst bagover. Jeg elsker at der er så meget følelse uden at det bliver sagt direkte. Det er så godt gået.

~~ ~~

Anna Klahn er digter og har skrevet “Fra den afdødes hus“, som jeg synes lød som en rigtig god samling digte. Hun læste op af dem, på sådan en rigtig digter måde, som for sigte til at lyde smukke og poetiske. Når jeg læser digte lyder det aldrig så smukt, som Anna kan gøre det 🙂 Ligesom de andre gav hun mig virkelig lyst til at læse hendes bog og det var spændende at hører om hendes roman projekt. Det er jo lidt udenfor hendes komfort zone, men det lød til at hun gjorde det meget godt 🙂 Det er vel altid svært at skrive en bog i en anden genre end normalt!? Det var virkelig et godt oplæg og nogle gode svar på de efterfølgende spørgsmål.

~~ ~~

Boris Hansen lukkede ballet med en skøn fortælling om hvordan hans nyeste bog serie kom i gang og hvad den handlede om. Det var faktisk en meget spændende måde at han fik ideer på. Den var en del anderledes i forhold til hvad jeg ellers har hørt fra andre forfattere, men det lagde han heller ikke selv skjul på overhoved. Imens jeg lyttede på ham opdagede jeg slet ikke verden omkring mig. Jeg var meget inde i den verden han fortalte om. Det er altså bare så fedt, når nogen kan få en til at glemme alt om tid og sted. Det var vores oplægs holdere alle sammen gode til. Det gør mig simpelthen, så glad, at være i nærheden af mennesker med så meget kærlighed til det samme emne som jeg holder meget af, nemlig bøger.

Hans entusiasme for hans bog var så smittende at jeg ikke kunne lade være med at bande over mig selv, fordi jeg endnu ikke har fået læst hans bog, men nu skal den altså også snart læses. Den lyder bare så spændende. Åh gud, jeg har jo glemt at fortælle jer hvad det er for en bog han har skrevet. Bogen som jeg her taler om er hans bog “Vejen til Panteon“, som blev udgivet i 2016 og skal være starten på en serie på fire (jeg mener at han sagde at det var fire bøger serien ville blive på. Jeg fik ikke lige skrevet notater undervejs). Han fortalte også om hvordan han skrev – det var faktisk spændende at hører. Jeg skrev selv på en bog engang, men jeg var meget uorganiseret i forhold til Boris, som er meget planlagt og derfor er han forfatter og ikke jeg 🙂

~~ ~~

Endnu en gang tusind tak til skønne Eva Lucia og Arnold Busck for et event der blæste sokkerne af mine fødder. Jeg er fyldt med hygge indeni og det vil holde i lang tid 🙂

3 thoughts on “Bogblogger event i Århus #2