Posted in Boganmeldelse

Titel: Granitgraven

Forfatter: Pernille Boelskov

Forlag: 4. til venstre

Udgivet: 22. April 2015

Sider: 306

Dette er et anmelder eksemplar givet til mig af forfatteren, men mine meninger er helt igennem mine egne.

Agnethe har svært ved at falde til som præst på Bornholm og da hvirvles ind i en mordsag, så bliver det hele bare endnu mere kompliceret. Det er en mordgåde, som trækker tråde helt tilbage til krigen og Rusland.

OMG – Jeg manglede ord, da jeg lige havde lukket bogen og der gik en del tid før jeg kunne sætte ord på min begejstring for denne bog. Det er Pernilles første bog og det kan virkelig ikke mærkes overhoved. Jeg er meget imponeret over, at hendes første bog kan have så høj en standard. Det er dæleme en god bog og jeg har også læst hendes novelle “Liget i Nørrekås“, som vel kan betegnes som en 1,5 i serien altså en historie mellem nummer et og to 🙂 Den kan kun fås ved at tilmelde sig Pernilles nyhedsbrev.

Nå, men tilbage til Granitgraven, som er den første i en serie. Det er en ualmindelig krimi på virkelig højt plan. Det er en af dem, som er meget svær at ligge fra sig og jeg kan slet ikke fatte hvor god den var. Jeg læste den virkelig hurtigt, fordi spændings niveauet er så højt. Den vendte selv siderne. Jeg havde det hele tiden sådan, at jeg bare lige skulle læse den næste side og  så slutter en bog altså hurtigt 🙂

At sætte en præst i hovedrollen til en krimi er bestemt et nytænkende og anderledes træk, men genialt. Jeg havde ikke lige set det komme, at en krimi ikke skulle ses fra politiets side, men en meget nysgerrig præst, som ikke altid er som præster er flest. Hun er ligesom vores forfatter nytænkende. Det er så fedt. Jeg bryder mig ikke så meget om præster, men Agnethe hun er ret så cool 🙂