Posted in Jeg anbefaler

Jeg anbefaler #1 – Serier

Jeg elsker at læse andres anbefalinger, så nu vil jeg gerne have lov til at anbefale nogle forskellige ting til jer. Det kommer alt sammen til at om handle bøger på den ene eller den anden måde. Jeg vil selvfølgelig anbefale bøger i forskellige genre, men også bogblogger og booktubere. Jeg glæder mig rigtig meget til at dele disse anbefalinger med jer. Hvert indlæg kommer til at hedde “Jeg anbefaler” og så med et nummer og en form for titel, så det altid er nemt at finde indlæggene. Jeg håber I har lyst til at kommentere nedenunder med hvilke bøger i anbefaler i den genre som indlægget taler om – denne gang serier 🙂

Tara serien

Serien handler om slavepigen Tara, som stikker af fra sit liv som slave for at finde ud af hvem hun egentlig er. Hun ryger ud i en masse forskellige ting, som gør bøgerne meget spændende. Hun får nye venner og nye fjender, men hun er stærk. Skønt med stærke kvinder i bøger – jeg elsker det. De er lette at læse og er gode til både unge og voksne. Jeg kan i hvert fald anbefale dem meget 😀 Der er “kun” to bøger i denne serie, men jeg ville ikke tøve med at hoppe på den, hvis der kom endnu en bog i serien. 

Du kan læse anmeldelserne her, Magtens segl og Stormøerne.

Forfatter: Isa Lemvigh Clausen

Genre: Fantasy

Længde: 2 bøger (måske flere med tiden)

God til: Dig der kan lide lette bøger med masser af spænding og som gerne vil kende livet som slave, fra slavens synspunkt. 

Serien om Familien Andersen

Serien er på tre bøger, hvor af jeg ejer de to af den og lyttede den sidste på lydbog. Det er en omgang virkelig velskrevet bøger, som handler om både første og anden verdenskrig plus tiden i mellem. De er virkelig skrevet lækkert. De handler om denne familie, hvor man i første bog følger Anders og Marie, som unge. Vi hører om første verdenskrig, hvor Anders slås på tysk side, fordi han er fra Gråsten, som er en del af tyskland på det tidspunkt. I den anden bog hører vi om mellemkrigs tiden og starten på Familien Andersens liv sammen. Det er faktisk spændende, selvom det ikke lyder sådan, for der sker en hel masse ting, som de skal igennem. I den tredje bog hører vi om anden verdenskrig, men mere fra børnenes synspunkt. De er nu blevet unge mennesker og skal til at tage stilling til familie imens der er krig i verden. 

Læs anmeldelserne her, Vent på mig Marie, Når solen står højest og Efter mørke.

Forfatter: Pernille Juhl

Genre: Historiske romaner baseret på virkelige historier

Længde: 3 bøger

God til: Dig der elsker historiske romaner, som omhandler de to verdenskrige, men samtidigt er meget personlige. 

Sanddrømmeren serien


Frea ved ikke, at hun er noget særligt. Hun lever i vores verden og er bare en helt almindelig pige, ja det er i hvert fald hvad hun tror. En dag må hun og hendes forældre flygte fra det sted hun kender så godt. Hun skal starte forfra og lærer en masse nye ting, for det går op for hende at hende forældre ikke har fortalt alt om hende. Hun skal nu begynde en rejse, hvor hun skal finde sig selv, finde ud af hvem hun kan stole på og hvem der er fjenden. Det er en svær kamp mellem det gode og det onde. 

Det er en virkelig velskrevet serie, som er fyldt med spændning hele vejen igennem og ingen af dem er til at ligge fra sig igen. De passer super godt sammen, som om de var en lang bog. Det er så fedt at læse en serie, hvor man både får spændning, lærerig viden om Nordisk mytologi og ikke mindst en god oplevelse. 

Du kan læse anmeldelserne her, hvis du vil vide mere SanddrømmerenRunemagikeren og Valkyrien

Forfatter: Sidsel Kathrine Slej

Genre: Fantasy

Længde: 3 bøger

God til: Dig, som elsker Harry Potters univers, men gerne vil have det i et mere hjemmeligt miljø (skandinavisk). 

Mine fædres hus serien

Ago er en grønlandsk dreng, som har mistet sin mor. Moderen er i hvert fald ikke i hans liv mere, så hans far tager sig af ham sammen med nogle af hans venner og med tiden føler de alle sammen at de er hans far og han betragter dem alle som sin far. Man følger ham på hans rejse gennem livet. Det er en smuk fortælling som livet på grønland i gamle dage. Det er en spændende bog, fyldt med grønlandsk humor når det er bedst. Serien består af “En fortælling hvoraf man for et smukt ansigt”, “Vorherres rævefælde” og “Det første af altings fest”

Læs anmeldelserne her – Mine fædres hus (har åbenbart kun skrevet en anmeldelse af den første, men de andre er lige så gode)

Forfatter: Jørn Riel

Genre: Skrøner

Længde: 3 bøger (findes også i en samlet udgave, som den på billedet)

God til: Dig, som elsker bøger der er lette at læse, med stor humor og ærlighed. Samt dig der elsker Grønland. 

Dette var de serier jeg ville anbefale for denne gang. Jeg vil rigtig gerne hører hvilke serier i vil anbefale til andre 🙂 Jeg glæder mig til at anbefale andre bøger til jer eller bogbloggere af en eller anden slags (bloggere eller youtuber). Det bliver så skønt. Måske I vil anbefale mig nogle bøger eller bloggere 🙂 Der er ikke noget bedre end anbefalinger fra andre 🙂


Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

