Posted in Bogkærlighed, Nye bøger

Julegaver 2016

Det har været et gaverigt år igen i år. Der er både gaver fra familier, forlag og mig selv. Ja, jeg elsker gaver fra mig selv og andre 🙂 Jeg er taknemmelig for de mange fine gaver, som jeg kommer til at bruge mange timer sammen med 🙂

Den første gave kom i november faktisk, men blev først udløst i Decemeber. Det var et mini cruise sammen med min kæreste til Oslo og jeg kan lov jer, at vi havde en fantastisk tur. Vi betalte halvdelen hver, som en gave til os selv. Det var en skøn tur, hvor vi oplevede en helt masse og slappede af med god mad 🙂 De her drinks var så lækre (og uden alkohol) og udsigten over København var så hyggelig mens vi spillede kort – det var bare så fedt!

img_4587

Det var en skøn gave, som vi vil mindes i mange år, ligesom de andre rejser vi har været på sammen. Jeg elsker mit liv. Der er også kommet bøger fra forlagene i denne måned. Ikke så meget julegaver, mere anmelder eksemplarer. Forlaget Foxy har sendt mig “Skøgernes Danmarks-historie” og Byens forlag har sendt mig “Tabernes konge” og “Højt spil” – Alle tre bøger jeg glæder mig meget til at læse 🙂 De er meget forskellige, men de virker alle sammen gode, så jeg skal snart hoppe ned i denne bunke 🙂

img_4977

Men det er ikke de eneste bøger jeg har fået ind i huset i denne måned. Kæresten og jeg fandt disse fem bøger i en lille lokal boghandel og på udseendet er det ikke noget særligt, men indeni.. åh.. lige det vi ledte efter. Kan I huske bøgerne “Sværd og Trolddom”? De her bøger er ligesom dem og det gjorde os så glade, så vi købte alle fem 🙂 Vi købte “Firewolf” 1, 2, 3 og 4 samt Varulvens forbandelse 🙂 Jeg glæder mig så meget til at læse dem. “Firewolf” er fra Tellerup og den anden fra Borgen.

Min søde dejlige kæreste havde bestilt advents gaver til mig, men kun den ene er kommet frem.. he he… Resten står som at de er på vej og der er kommet seks pakker siden kæresten tog ud på havet igen, så jeg må bare vente med tålmodighed. Han er trods alt kun væk en måned af gangen. Den anden gave er fra min mor til mig og kæresten og hvem kan ikke bruge et hotelophold 🙂

Jeg “kom også til” at købe lidt Funko Pops. Det blev til seks styks. Der var tre for tos pris, så i det tilbud købte jeg Harry Potter, Dobby og Peeta Mellark, men der var også tilbud på de enkelte Friends pops, så dem købte jeg jo også lige. Der var kun de tre forskellige, så købte alle tre. Havde de alle været der, så havde jeg tydeligvis købt dem alle sammen. Jeg købte Rachel, Monica og Ross. Jeg vil meget gerne havde de tre andre, men jeg tror ikke de kommer i butikkerne igen. Han virkede glad for, at komme af med dem.

De sidste gaver vi fik var et helt service sæt i den smukkeste blå farve med kopper og skåle til. Jeg er bare så glad. Det er bare så smuk en gave og meget brugbar. Jeg glæder mig til at tage det i brug for første gang 🙂 Jeg må vente til kæresten kommer hjem, så vi kan flytte det gamle til genbrug 🙂

Den lille bog, hvor der står jul på er en billede bog, som jeg købte to af – en til os selv og en til kærestens mormor. Det er billeder fra vores julefrokost i år, som er sat sammen til denne skønne bog. Det tog lang tid at lave denne bog, men det var kun fordi alle billederne lå på min telefon 🙂

Derudover er der tre bøger, som er de sidste for dette lange indlæg. “Det lille skridt” er kærestens. Det er en iværksætter bog, som han havde ønsket sig. Den nye Harry Potter og det forbandede barn har jeg ville have fat i siden jeg hørte at den kom ud, så jeg blev super glad da jeg så at den var en del af mine pakker i år. Derudover var det en stor glæde finde “Kongen af Thule” under træet – åh hvor jeg glæder mig til at læse mere om Knud Rasmussen

De var de gaver der var kommet ind i huset i år. Hvad har i fået? 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

