Posted in Boganmeldelse, Egolibris, Fantasy, Forlag, Genre, Pipaluk

Englens søn

Titel: Englens søn

Serie: Lygtemandens datter #2

Forfatter: Jette Kjær Petersen

Forlag: Egolibris

Sider: 299

Udgivet: 12. November 2016

Bedømmelse: 3/5

Anmelder: Pipaluk

Dette er et anmelder eksemplar, men mine meninger er mine egne 🙂

Handling:

Calluna er død i en brand og det samme er hendes mormor, men da dna prøverne på hendes lig kommer tilbage med et resultat, så bliver der skabt tvivl om det er Calluna der er død. Alle, undtagen Lukas tror hun er død, så han beslutter sig for at finde hende. 

Min mening:

Jeg læste denne da den “bare” var et manuskript og det er blevet en helt anden bog, hvilket startede med at skuffe mig fælt. Jeg elskede hver en sætning i det manuskript, så forstår ikke at det er blevet ændret, men hvis man nu ikke har læst manuskriptet, så er det stadigvæk en rigtig god bog med alt det der skal til for at være en god ungdomsbog. Der er kærlighed, venskab, tro og opgaver der løses. Det er svært at være forelsket teenaeger med krafter, som man kun lige er ved at lærer hele meningen med, men når ens kæreste så også er død, så er det bare slet ikke morsomt. Det kan være svært nok, at man ikke tror på at hun er død, men at ingen tror på en må være så meget sværere. Det er bare ikke fair.

Der er noget med Calluna, som er meget anderledes end i den første bog. I den første virkede hun mere selvsikker, stærk og havde en stærk tro på at det hun gjorde var rigtigt. I denne bog virker hun ikke sikker på noget og det irriterede mig faktisk. Jeg synes det virkede helt forkert og lidt omvendt at hun pludselig kom ud, som en usikker pige. I etteren ville jeg havde forstået det, men ikke rigtig nu, måske er det bare mig. Hun virker afhængig af andre og deres meninger. Det er synd.

Der er dog ting, som jeg synes er gjort med finesse. Det er lidt svært at forklare hvad jeg mener, men skiftende mellem de to hovedpersoner er rigtig fine. Man finder hurtigt ud af hvem der taler uden at det står nogle steder og det er rigtig fedt. Det skifter heldigvis kun ved et nyt kapitel, så det er virkelig nemt.

Sikke en slutning, selvom jeg havde læst manus, så havde jeg stadig ikke set slutningen komme. Den er både helt åben for en eventuelt ny bog og helt lukket, men det er jo ikke til at vide hvad der sker nu. Det er spændende hvad denne forfatter nu kommer op med, for jeg tror bestemt ikke at hun har tænkt sig at stoppe nu. 

Jeg havde forventet mere af denne bog, men det er svært at bedømme en bog, som jeg har læst manus på, synes jeg. Jeg kommer til at sammenligne den med det jeg i forvejen kender, men jeg vil dog sige at jeg mener det er en god bog, som jeg læste hurtigt. Kunne du lide etteren, så grib endelig denne her.

Andres mening:

Lunas Kaffekrog

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Englens søn

Skriv et svar

