Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Forlag, Forlaget Muffin, Genre, Pipaluk

Viggo Månestråle

Titel: Viggo Månestråle og landet landet på den anden side – Mission befri Cornelius

Forfatter: M. P. Russel og Dorte Marcussen

Forlag: Forlaget Muffin

Udgivet: 1. September 2015

Sider: 307

Bedømmelse: 3/5

Anmelder: Pipaluk

Dette er et anmelder eksemplar, men min mening er min egen og jeg er ikke påvirket af nogen eller noget.

Handling:

Viggo og hans to venner Vilfrida og Victoria får til opgave af kong Victor af Eutopia, at befri hans bror Cornelius. Cornelius har i mange år været holdt fanget af den onde Rosamunda. Men først skal Viggo en tur til månen, Victoria skal lære at flyve på en kost og Vilfrida, skal have udløst sin evne til at tale med dyr. Tre grønne væsner, en ugle, en allike og en hund, samt en mystisk kvinde hjælper dem med at gennemføre Mission Befri Cornelius.

Min mening:

Selvom sproget er letlæseligt for en voksen, så mener jeg ikke det er det for børn. Det er synd for bogen, da den er sat til at skulle være til børn på 10+ og det mener jeg slet ikke den er. Nogle af ordene kræver der er en voksen til at forklare ordet og udtrykkene. Hvilket barn ved noget om lovgivning og kongerækker eller har lyst til at kæmpe sig igennem det!? Jeg synes det var unødvendigt.

Der bruges alt for meget tid på at opbygge handlingen, fordi alting skal forklares så mange detaljer som muligt. Det var slet ikke nødvendigt. Missionen som er hele essensen i bogen er alt for kort og kommer først temmelig sent. Det er ret ærgeligt da det jo var det denne bog i følge titlen skulle handle om, så jeg må indrømme at jeg er ret skuffet.

Bedre korrektur ville have været på sin plads i dette tilfælde. Der var ord der manglede bogstaver og jeg synes sætningerne var alt for korte. 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

