Posted in Månedsopdatering

Månedsopdatering – November 2016

Det har været en vild måned. Ikke bare bogmæssigt, men også personligt. At være på bogforum i år var meget anderledes end at være det sidste år. Jeg kendte mange flere. Det var så fedt. Jeg havde storytel hele november måned og det er blevet godt brugt. Fik læst hele otte lydbøger, hvor er det dog fantastisk. Kunne ikke ønske mig mere 😊 At jeg så også fik læst nogle fysiske bøger er bare en bonus oveni hatten 😊

Bøger læst: 12

– Fysisk bog

Mystiske dødsfald – 118 sider – 2 stjerner

Sagen om mosteren er det mest spændende ved denne bog, resten er ikke helt som jeg havde forventet. Havde forventet meget mere selvhjælp i forhold til at være pårørende i en drabssag.

Fodbold og oldboys – 128 sider – 3 stjerner

Forfatteren fanger utroligt godt den stemning der er i en lille by. Det er så hyggeligt at læse denne lille bog om Hampens fodbold hold. Den er til de mennesker der godt kan lide bøger om de små samfund 😊

Williams jul – 56 sider – 2 stjerner

Jeg synes ikke den var særlig julet, hvilket er mega synd, for den er delt op i dage til jul, som en julekaldender. Børnene kan male alle billederne, men det er også det at farverne mangler der giver den manglende stemning.

Skal man græde og spildt liv? – 219 sider – 2 stjerner

Den er godt nok det mest langsommelige jeg har læst længe. Den er meget dyb og filosofisk, men slet ikke noget jeg synes er fedt at læse. Desværre. Jeg kunne næsten ikke slæbe mig igennem den. 

– Lydbøger

Kald mig prinsesse – 312 sider – 5 stjerner

Spændingsfyldt bog, som helt klart lever op til Saras andre bøger. En virkelig dygtig forfatter, der ved hvad en spændende bog er. Top kvalitets krimi.

Gerningssteder – 244 sider – 4 stjerner

Virkelighedens kriminoveller. Små brudstykker fra virkelige krimisager. Både fyldestgørende, dybdegående og spændende læsning. Det er altså en bog i særklasse.

Sidste skoledag – 338 sider – 2 stjerner

Meget skuffende oplevelse jeg havde med denne bog. Forfatteren kan godt skrive, men plottet var meget meget langsomt og det som hele bogen handlede om varede kun omkring 30 sider. Det er altså meget ærgeligt, når nu han har brugt så mange sider på at gentage sig selv.

Leoniderne – 542 sider – 4 stjerner

Jeg er vild med historien og jeg glæder mig meget til at læse den næste i rækken. Den er kæmpe tyk, men jeg kan ikke se at den kan undvære en eneste detalje 😊 Det er meget spændende hvad der sker i den næste bog.

Kanel, klejner og julekaos – 70 sider – 4 stjerner

Hyggelig lille historie om den stjålne julestjerne. Historien er ikke det store mesterværk, men den er virkelig lækker alligevel. 

Farmer hjerte – 152 sider – 2 stjerner

Måske missede jeg bare det vildt fede ved den her bog. Ja det kan godt være, men jeg forstår slet ikke hovedpersonens valg og så slutter den uden jeg rigtig føler jeg får en slutning.

Drengen fra Godhavn – 327 sider – 5 stjerner

Det er en hård bog at læse, sådan følelsesmæssigt, men hvor er den altså umanerligt godt skrevet. Jeg er meget imponeret over den 😊

Ravnenes hvisken – 707 sider – 5 stjerner

Åh hvor er det dog den mest fantastiske bog jeg har læst længe. Den er spændende helt ind til sidste ord. Den er usædvanligt god. Wow. Det er jo helt vildt, så godt hun skriver. Glæder mig til toeren.



Sider læst: 3425

Jeps det er dældytteme mange sider. Hold da helt op, men både Ravnenes hvisken og Spektrum er jo store bøger i sig selv, så det er vel forståeligt. Den rekord slår jeg nok ikke igen 😂 Jeg glæder mig meget over at det ser super godt ud for årsmålene med denne virkelig gode måned.

Nu vi alligevel er ved det, så lad os lige se på de før omtalte mål for året. I første omgang var de jo kun halverede, men så måtte jeg i juni (eller juli) opgradere dem lidt så jeg fik læst 100 bøger og 20.000 sider. Det virkede jo helt vanvittigt, men jeg ville se om jeg kunne nå det og det gjorde jeg så sidst i November. Prøv lige at se dem nu 😊

Læste bøger i år: 104 ud af 100

Læste sider i år: 21.066 ud af 20.000

Jeg troede ærlig talt ikke på det i oktober måned, men det skete alligevel og jeg er ret stolt af mig selv. Det er bare så fedt at nå sit mål to gange på ét år 😊 Nu må jeg så tænke over hvilke mål jeg skal have for næste år. Der er jo ikke lang tid til at jeg skal sætte nye mål.

Hvad kommer i december?

Tja… nok ikke så meget 😊 Der er meget i den private del af mit liv der skal ordnes, så her bliver nok lidt mere stille, men har planer om at læse disse bøger:

Englens søn

Mord i dit hjem

Myter og mysterier: Jack the ripper

Og

Valkyrien

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

