Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Calibat, Fantasy, Forlag, Genre, Pipaluk

Spådømmen #1 – Trolddom og knurhår

Titel: Trolddom og Knurhår

Serie: Spådommen #1

Forfatter: Emil Blichfeldt

Forlag: Calibat

Udgivet: 2013

Sider: 159

Bedømmelse: 4/5

Læst under juli readathonet 😊


Handling:

Alle krigerne i Elver landbyen er væk. De har lagt sig ud med den ondeste troldmand, men er ikke kommet tilbage. To små elver piger sætter sig for at finde ud af hvad der er sket med dem, selvom de godt ved at de ikke har en chance mod troldmanden. Klare de det? Og hvad sker der med dem og spådommen?

Min mening:

Åh hvor er det altså bare en skøn lille bog. Jeg læste den på få timer og jeg må bestemt læse den næste i rækken også. Den lagde i hvert fald godt op til at man havde lyst til at læse nummer to.

Bogen er spændende hele vejen igennem og skrevet på et meget velformuleret sprog, som efterlader en med gode billeder af hvordan det hele ser ud inde i bogen. Jeg var helt opslugt af den og slap den ikke et sekund. Illustrationerne er sort hvide, men inde i mit hoved stråler de af farve. De er virkelig godt lavet, detaljerne går dem levende at se på, men forstyrre ikke selve teksten.

Jeg syntes den er anderledes end andre eventyr bøger ved at man følger to elver børn, som er nye til deres magi. Syntes tit man følger troldmænd, hekse og andre skabninger, så jeg er glad for forandringen. Er du til magiske eventyr, så er denne bog bestemt noget for dig. Jeg elskede den 😊

Andres mening:

Bogblogger
Bookeater
Bogvægten

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

