Posted in Boganmeldelse, Forlag, Genre, Krimi, People's Press

Titel: Kald mig prinsesse

Serie: Louise Rick #2

Forfatter: Sara Blædel

Forlag: People’spress

Udgivet: 2005

Sider: 312

Louise Rick bliver sat på en sag om en kvinde der er blevet voldtaget af en mand hun har mødt på en dating profil. Voldtægts mandens opgivet identitet er falsk, så han er svær at finde frem til. Rick gennemgår nogle gamle uopklarede sager og finder en sag der ligner den de har med at gøre nu. Men alle spor ender blindt, så Rick tager utraditionelle metoder i brug.

Sara Blædel har gjort det igen. Skrevet en krimi, som er spændende, nærværende og selvom det er hendes bog nummer 2 i serien om Louise Rick, så er den stadig aktuel, for du ved aldrig hvad du møder på dating. Det ved jeg lidt for godt. Har været der og jeg var bestemt ikke heldig med de der internetdates. Jeg føler som en gammel dame, når jeg siger at det er for moderne til mig *griner*

Nå, men det var ikke mig vi skulle tale om, men denne virkelig hæsblæsende spændende bog, som jeg ikke kunne ligge fra mig. Jeg hørte den på lydbog, selvom jeg har den som fysisk bog, så det to kun 2 dage at læse bogen. Det er så dejligt, at hun formår at lave en bog der kan holde mig fanget hele vejen igennem og få mig til at glemme tid og sted. Jeg blev suget ind i bogen, men kunne godt lidt mærke at jeg har læst lidt i den gale retning. Altså jeg startede med at læse “De glemte piger”, som er bog syv, så læste jeg bog 1, som er “Grønt støv” – men det er typisk mig at havne i den gale ende først 😀

Bøgerne kan godt læses separat, men de er federe samlet, hvor du får hele historien med om de personer der er med i historien. Det gør oplevelsen lidt bedre synes jeg 🙂

Jeg kan ikke få armene ned over den her bog. Den er simpelthen, så godt skrevet, levende og vedrørende. Jeg ønsker at hoppe direkte ned i den næste bog af hendes, fordi hun skriver så jeg slet ikke kan få nok af hendes bøger 🙂 Personerne virker virkelige, som om de kunne være på den lokale politistation, eller være ofre og forbrydere i den virkelige verden. Sara er simpelthen, så talent fuld.

One thought on “Kald mig prinsesse