Posted in Boganmeldelse, Forlag, Genre, Kogebog, Legind, Pipaluk

De bedste mug cakes

Titel: De bedste mug cakes – Klar efter 2 minutter i mikroovnen

Forfatter: Lene Knudsen

Forlag: Legind

Udgivelse: 2014

Sider: 65

Bedømmelse: 3/5

Anmelder: Pipaluk

Min mening:

Tja, jeg har fået en ny yndlingskage, men det var lidt en blandet fornøjelse at lave kagerne i denne bog. Der var nogle af dem der var rigtig gode, men nogen af dem var lidt for æggelugtende og smagende. Jeg har fuldt opskrifterne til punkt og prikke, men alligevel virker de ikke altid lige vellykkede. Jeg ved godt at microovne er forskellige, men det er svært at fange det præcise antal minutter og sekunder. Hvor kagen ikke er tør i bunden og rå i toppen. Det oplevede jeg desværre, selvom mine kopper er ret små. Det er mest et problem med dem, hvor der er æg i synes jeg. Der er nogle hvor der ikke er æg i og de bliver faktisk rigtig gode. 

Marmor kage
Her kan vi se at kagen stadig ser fugtig ud, men den var færdig i følge opskriften og indeni var den også færdig, så jeg tog chancen og spiste den. Den var list smagsløs, desværre. Jeg synes ikke den smagte så stærkt, som jeg gerne vil have, men måske er det bare mig der ikke ved hvordan marmor kage smager normalt. Jeg tror ikke der skal meget til før den bliver rigtig god. Den var nem at få til at blive marmoreret 😉

Gulerods kage
Den er virkelig svampet og lækker ligesom mange af de andre kager. Det er en af de ting, som jeg synes er rigtig lækre ved de kager, at når det lykkes at lave dem så er de svampede og smager skønt. Den her er også lækker. Det var virkelig en god ide, at min mor synes jeg skulle have denne bog 🙂

Chokolade kage
Der er mange kreative kager i bogen her og de er værd at prøve. Jeg vil i hvert fald ikke afvise at jeg endnu en gang vil kaste mig over nogle af de mange kager. Man skal bare have et basis lager af kage ingredienser stående, så er det nemt at komme i gang. Der er kager til festlige lejligheder og til hyggestunder alene. De er store nok til at mætte en ganske udmærket 🙂

Æble crumble
Dette er min yndlings kage. Den er så sprød og lækker. I opskriften bruger hun stykker af æble og det er også fint, men da jeg prøvede den første gang havde jeg ikke æbler, men æblegrød og det virkede rigtig fint og jeg elsker den variation mere end den med æblestykkerne 🙂 Begge dele er godt. 

Jeg kan godt anbefale denne lille bog til kage elskende mennesker. Jeg fandt min nye favorit kage, måske finder du også din 🙂

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

