Posted in Boganmeldelse, Fagbog, Forlag, Forlaget Meelbye, Genre, Krimi, Pipaluk

Mystiske dødsfald

Titel: Mystiske dødsfald – Håndbog til pårørende i selvmords-/drabsager

Forfatter: Susanne Meelbye

Forlag: Forlaget Meelbye

Sider: 118

Udgivet: 2015

Bedømmelse: 2/5

Anmelder: Pipaluk

Dette er et anmelder eksemplar fået af forfatteren, men mine meninger er mine egne.

Handling:

Det er en håndbog for pårørende i drabs og selvmordssager. Den fortæller om politiets arbejde med disse sager.

Min mening:

Lad os starte med den første ting der undre mig. Bogen hedder udenpå Mystiske dødsfald, men inden i hedder den pludseligt mistænkelige dødsfald. Det er ikke en stor ændring, men jeg undres over skiftet. Jeg ville have tænkt at både forfatter og forlag ville have fanget den fejl. Tror da det er en fejl.

Nå, men lad os komme til selve bogen. Jeg er faktisk usigeligt skuffet. Det skulle være en håndbog til pårørende i drabssager, men ærligt så synes jeg mere det er en fremhævning af døden på hendes moster og hvordan politiet arbejder og ikke så meget med hvad man gør og hvordan man forholder sig til at man nu er pårørende.

Jeg kender godt paragrafferne, fremgangs metoderne hos politiet, så må indrømme at jeg kedet mig bravt. Sagen om forfatterens moster havde jeg læst om i hendes anden bog, så følte det bare var en gentagelse af den. Jeg er ked af at jeg ikke kan give en bedre anmeldelse af denne bog, men der var ikke noget nyt for mig og jeg følte ikke jeg kunne bruge de meget få siders “håndbog” som kommer til sidst.

MEN hun skriver faktisk meget levende, let og lækkert. I sagen om hendes moster var jeg helt med inde i sagen, følte med personerne, dannede mine egne meninger og blev virkelig sur på politiet får deres manglende detaljerede sans. 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

