Posted in Boganmeldelse, Empey, Forlag, Genre, Pipaluk, Skrøner

Fodbold og Oldboys

Titel: Fodbold og Oldboys

Serie: Helt ude i Hampen #2

Forfatter: Mads-Peder Winther Søby

Forlag: Empey

Udgivet: 2016

Sider: 128

Bedømmelse: 3/5

Anmelder: Pipaluk

Dette er et anmelder eksemplar, givet til mig af forfatteren selv, men mine meninger er helt mine egne.

Handling:

I Hampen kommer en ny mand. Han bliver straks tilbudt plads på det lokale Old boys hold, selvom han ikke kan spille fodbold. Vi er med før, under og efter den vigtige kamp mod Ejstrupholms old boys hold.

Min mening:

Mads-Peder har gjort det igen. Han har lavet en historie om byen Hampen, som tydeligt er en lille bitte by, hvor alle kender alle og nye skal ses an før de er helt velkomne. Han beskriver det lille samfund så godt, at jeg føler jeg har været der før, men kender ikke denne lille by. Har aldrig været der. Det er ret sjovt, hvor meget de små samfund ligner hinanden.

Jeg synes egentlig at det er en meget hyggelig historie om hvordan gamle mænd ikke kan slippe trangen til at spille fodbold, men heller ikke trangen til at drikke øl og når de to ting bliver kombineret, så er det helt hen i vejret. Gode til fodbold bliver de nok ikke lige foreløbigt. Fodbold betyder bare så meget for dem, at det betyder mere at være med end at vinde.

Desværre er der en del fejl i, som nemt kunne have været fundet ved en ekstra gennemgang. Det var uforståelige sætninger, gåseøjne der manglede, ord med stort der ikke skulle med stort og den slags. Jeg kan godt mærke det er et lille forlag. Det er synd, for historien er rigtig fin. 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

