Posted in Bogkærlighed, Forfatterevents

Forfatterevent med Thomas Rydahl


På en lille, men hyggelig og hjemmelig café i Århus er et forfatter event sat op af Politikens forlag og bloggere, journalister og bibliotekarer er mødt op. Vi er ti kvinder og en mand. Manden er forfatteren Thomas Rydahl, hvis anden bog i serien om Erhardt, udkommer i dag. Jeg har fået begge bøgerne af forlaget og jeg er meget taknemmelig for, at jeg blev inviteret til dette lille, men rigtig fine event. Det er stort for mig, at et forlag ønsker mig med til sådan et event. Det gør mig super glad. 

Jeg var lidt bekymret for om jeg ville få noget ud af det, da jeg endnu ikke har fået læst hans bøger, men det gik rigtig godt og jeg elsker at hører om baggrunden for historierne. Tankerne bag med mere. Det var simpelthen så hyggeligt at møde Thomas. Han er en rigtig fin fyr, som er helt nede på jorden. Han fortalte gladeligt om sine to skønne bøger. Jeg synes det var sjovt at hører om at han havde skrevet bøger før de her to, men som aldrig er udgivet og nok heller aldrig bliver det. 

Han kom fra et lille forlag og endte så på et af de store forlag. Det giver håb for alle de, som gerne vil udgives på et større forlag. Det kan lade sig gøre. Jeg synes det er fedt at han er så åben om hans skifte fra det ene forlag til det andet. Hvordan bruddet med det lille forlag ikke havde været nemt for ham, fordi de var blevet venner, men de kunne ikke helt tilbyde ham det han gerne ville have. De har ikke helt de samme penge som store forlag har. Jeg ved ikke hvad det var han gerne ville, men det er godt at han kunne finde et andet forlag.

Thomas fortalte ærligt om sygdom i familien og død, men han hoppede ind i skrive verdenen for at komme videre og det er blevet til en bog. Det er skønt at der er kommet nok godt ud af noget så forfærdeligt og jeg ønsker ham alt muligt held og lykke i fremtiden. Han skriver ikke endnu på treeren som skal komme, men han har jo også lige udgivet toeren. Den skal nok blive skrevet og jeg glæder mig allerede. Jeg er begyndt at læse den første af hans bøger og den virker super spændende. 

Det har været en meget spændende dag og folk var virkelig gode til at skabe en samtale, stille spørgsmål og være til stede sammen med os andre. Vi kom vidt omkring i bogens univers. Især var det spændende for mig, hvorfor den ikke foregik i Danmark. Det havde jeg ikke tænkt på, men da han sagde hvorfor, så gav det pludselig god mening. Det var også spændende at høre om hvor han skrev henne og hvorfor. Det var bare som at sidde med ens gode venner og tale. Det hele var nede på jorden, så jeg blev slet ikke nervøs, jeg nød bare at være sammen med disse skønne mennesker. Hvis I nogensinde kommer i nærheden af ham, så tal med ham – der er spændende tanker bagved bøgerne. 

Min telefon døde desværre lige før jeg skulle til at bevæge mig op til eventet, så jeg fik ikke taget nogle billeder eller film. Den gik bare helt død, fordi det er koldt udenfor. Ikke godt, for det er altså vinter og jeg skal bruge den. Jeg ville have lavet en video og et indlæg, men nu bliver det bare til indlægget her 🙂 Det har været et skønt event og jeg er virkelig glad for, at jeg fik signeret begge bøgerne. Det betyder meget for mig.


Hvem var med?

Krummes Krummelurer

Eva Lucia

Vild med Krimi

Horsens Bibliotek

En journalist fra DR – kan desværre ikke huske hvilket program

En blogger fra Bogrummet

En journalist fra en avis, som jeg desværre heller ikke kan huske hvad hed.

Så var der forlaget, forfatteren og mig – tror ikke jeg har glemt nogen 😀

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

