Posted in 4. til venstre, Boganmeldelse, Forlag, Genre, Krimi, Novelle, Pipaluk

Liget i Nørrekås

Titel: Liget i Nørrekås

Forfatter: Pernille Boelskov

Forlag: 4. til venstre

Udgivet: 23. Marts 2016

Sider: 24

Bedømmelse: 5/5

Anmelder: Pipaluk

3d-cover-e1455798262527
Billedet er lånt fra Pernilles egen side. Tryk på hendes navn ovenover og I kommer direkte til hendes hjemmeside. 

Handling:

En familie far findes død i en lystbådehavn i Nørrekås. Har han begået selvmord, alt tyder på det, men der er noget der ikke helt passer, noget der virker forkert. Er det virkelig et selvmord, eller er der noget der har valgt at tage livet af ham?

Min mening:

Dette er en kriminovelle. Jeg har ikke før prøvet at læse en kriminovelle, i hvert fald ikke hvad jeg kan huske 🙂 Det er et spændende koncept med en mini krimi og det er en appetitvækker til hendes forfatterskab. Jeg fik lyst til at læse mere af det jeg ved hun har skrevet. Det handler jo om Bornholm, som er et af de steder jeg mindes som et dejligt sted. Der er så mange minder her. Jeg sætter hendes forfatterskab på min to read liste for næste år – jeg glæder mig meget 🙂

Selvom den er super kort, så er den fyldt med spænding og den er virkelig velskrevet. Det er utroligt, hvor meget hun kan få ind på så lidt plads. En hel opklaring kan være på 24 sider. Jeg er virkelig overrasket. Jeg følte ikke på nogen måde at jeg manglede noget i historien. Det var som alting var der, ligesom i en almindelig krimi. Det virkede ikke forhastet eller sådan noget, men lige tilpas 🙂

Jeg følte virkelig stemningen af det lille samfund, som Bornholm er. Jeg har selv boet der, så ved hvor småt der er derovre 🙂 Selvom hun ikke skriver direkte at det er et lille samfund, hvor alle kender alle, så var det den fornemmelse jeg havde da jeg læste det 🙂

Af en eller anden grund, så havde jeg ikke troet at den endte sådan, men måske er jeg bare for godtroende *griner* Jeg tror ikke at nogen kan myrde nogen, men finder gang på gang ud af at sådan er verden ikke bygget. Jeg elsker at forfatteren overrasker mig og gør hendes bog, så letlæselig at jeg ikke kunne lade være med at ønske mere 🙂

Andres mening:

Bogfidusen 3 stjerner

Bachs bøger 5 stjerner

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

2 thoughts on “Liget i Nørrekås

Skriv et svar

