Posted in Boganmeldelse, Fantasy, Forlag, Genre, Pipaluk, Tellerup

Den springende løvinde

Titel: Den springende løvinde

Serie: Løvindens sang #4

Forfatter: Tamora Pierce

Forlag: Tellerup

Udgivet: 2013

Sider: 276

Bedømmelse: 4/5

Min mening:

Det er den perfekte afslutning på serien om ridderen Alanna. Den er ikke bare sød suppe, men faktisk romantisk, krigerisk og helt i ånd med det jeg elsker at læse og lytte til. Skrivestilen er fantastisk let at læse og jeg fløj igennem bogen. Det er dejligt med den slags bøger en gang i mellem. Selvom det er lang tid siden jeg har læst de andre, så hoppede jeg lyn hurtigt tilbage i historien 🙂

Den endte slet ikke som jeg havde troet at den ville. Det var virkelig et twist der ville noget, synes jeg. Tænk at det kunne ske, ja jeg havde nok valgt anderledes, men skidt – hvor følelserne er, er der vi skal hen 😊 Jeg vil ikke afslører for meget, da det er den sidste bog i serien. Det er altid svært at anmelde en fortsættelse i en serie, men jeg prøver at gøre mit bedste, uden at spoile for meget.

Alanna vokser med opgaven som ridder og det kan godt mærkes i bogen, men alligevel synes jeg ikke hun virker særlig selvstændig. Der er perioder, hvor jeg synes hun godt kunne være mere fast i sin beslutninger eller selv beslutte noget. Som ridder ville jeg gerne se lidt mere råstyrke, men selvfølgelig skal hun ikke være uovervindelig. 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

3 thoughts on “Den springende løvinde

Skriv et svar

