Posted in Boganmeldelse, Forlag, Genre, Novelle, Pipaluk, Saxo Publish

Tavshed

Titel: Tavshed

Forfatter: Marie-Louise Rønning

Forlag: Saxo Publish

Udgivet: 16. Marts 2016

Sider: 12

Bedømmelse: 4/5


Det er en meget kort historie, som desværre ender som jeg havde regnet med – alt andet havde været ondt 😊 Jeg vil dog sige, at jeg jo ikke er forfatter, så jeg kan ikke sige at den kunne ende anderledes på nogen måde. Det er faktisk smukt, som den endte. Det fortæller noget om, at man nogen gange skal prøve én gang til og åbne sit hjerte og sind for andre. Det er rørende og gribende. Hun har så dejligt et sprog og jeg vil altså ikke undvære hendes forfatterskab 🙂 Håber hun bliver ved med at skrive. 

Historien emmer af løfter, brud, kærlighed, venskab, afsked og summen af mennesker. Det er utroligt at hun kan få alt det ind på så lidt plads. Jeg følte jeg havde med en hel historie at gøre, selvom den kun er ca 12 sider. Det er ikke meget til en hel række hændelser, men Marie-Louise kan altså godt den slags. Hun er nemlig dygtig. Jeg kan ikke få så meget liv på så få sider, så jeg er meget imponeret. 

Jeg håber at der kommer mere fra hendes hånd, for har elsket alt hvad hun har skrevet indtil nu og i Lysets kvinder er der stadig en scene der sidder fast for mit indre blik 😊 Den bliver nok hængende i mig i lang tid endnu, for det er snart et år siden jeg læste den 🙂

Der var så mange følelser med i denne lille novelle, uden at de alle sammen blevet sagt højt og det gjorde det til en gribende læsning, som jeg ikke ønskede at stoppe igen 😊 Jeg havde lyst til at læse mere, da denne sluttede. Hvorfor skal alt godt have en ende? Jeg vil vente med glæde og forventning til næste gang hun udgiver noget 😀

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

3 thoughts on “Tavshed

Skriv et svar

