Posted in Boganmeldelse, Eudor, Forlag, Genre, Graphic Novels, Pipaluk

Forfattere: Sussi Bech og Frank Madsen

Forlag: Eudor

Udgivet: Oktober 2015

Sider: 59

Bedømmelse: 4/5

Dette er et anmelder eksemplar givet til mig af forlaget Eudor. Alle mine meninger er mine egne og jeg er ikke påvirket af hverken forlag, andre eller forfattere 🙂

Igen synes jeg det er en svingende kvalitet i historierne, men jeg fangede godt det gennemgående tema, som der også har været i de andre. Jeg synes temaet var meget mere tydeligt denne gang, så det skal de da bestemt have ros for. Jeg glæder mig stadig til at læse mere af det de laver i denne serie. Har en mere liggende. Der er nogen af historierne som jeg synes er morsomme, fordi de tager noget fra den virkelige verden som jeg kender. Der er også den kreative løsning, fordi de ikke ved hvem der vinder valget. Det er altså en sjov måde at tænke på, så skrive og tegne det kan de bestemt og jeg ønsker at de bliver ved med at udforske denne fine stil. Det betyder meget for mig, at stilen i disse Eks Libris tegneserier er den samme og at nogle af personerne går igen. Det er virkelig lækkert og fedt.

Jeg holder meget at de tegninger der er lavet til denne bog. De er simpelthen, så skønne og ordene dertil så præcise. Historien om kommaet er altså også god. Krigen mellem det gamle og det nye komma. Det er så simpelt lavet og alligevel er det så udtryksfuldt at det er svært ikke at lade sig rive med af stemningen. Ja, sådan er det generelt for disse bøger. Selvom jeg ikke altid griner lige højt, så lader jeg mig altid rive med i stemningen. Jeg tror at mine yndlings historier er dem med forlaget – åh hvor jeg dog knus elsker dem. Ja eller dem hvor vi følger forfatterne. De er altså også morsomme.

Det er ikke altid lige nemt at følge humoren, men måske hvis jeg læste det hele på en gang og ikke bare brugte den som læsning, når jeg har to minutter, så ville jeg måske fange mere af den humor der ligger i disse bøger. Er du til tegneserier, som ikke skal være for seriøse, højtidelige og korrekte, så er den her altså værd at samle op, ja saml du bare hele serien op. Der er fem, som jeg kender til 😀

One thought on “Eks Libris #5 – Zenia Nyker genopliver kulturrrrradikalismen