Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Facet, Forlag, Genre, Pipaluk

Mareridt & Myrekryb #1

Titel: Syv uhyggelige historier

Serie: Mareridt & Myrekryb #1

Forfatter: Nick Clausen

Forlag: Facet

Udgivet: 2016

Sider: 232

Bedømmelse: 4/5

Handling:

Det er syv uhyggelige historier, som alle har børn i hovedrollerne. De er skrevet til børn, men kan sagtens læses af voksne 😊

Min mening:

Jeg havde nok haft lidt højere forventninger end bogen kunne leve op til. Jeg opdagede for sent at det er en bog, som 12 årige skal kunne læse selv, så derfor var sproget et helt andet end jeg havde forventet. Når det nu er sagt, så synes jeg faktisk at bogen er et udmærket stykke uhygge til denne Halloween måned. 

Jeg havde mistet lysten til at læse, glæden var væk og jeg måtte finde noget der kunne kickstarte det hele igen og det fandt jeg her i denne bog. Den er let at læse, sproget er tydeligt lavet til børn, så jeg fløj igennem bogen. Herligt. Jeg kunne ikke lade være med at læse lidt mere hele tiden 😊

Jeg kunne godt lide at forfatteren har skrevet en lille tekst efter hver historie med en historie om hvor historien opstod. Det er sjovt at se hvordan en historie er opstået og det er en fin lille pause inden den næste begynder. De var ikke alle sammen lige uhyggelige, men de gav alle sammen noget at tænke over, hvilket jeg synes var rigtig fedt. 

Historien “Alle fugle hader mig” gav mig de største myrekryb. Den var godt nok uhyggelig også fordi jeg mindes at have set et program som den sygdom drengen har eller noget der mindede om det. Nu ser jeg fugle på en lidt anden måde 😳 Det var den mest uhyggelige af dem alle.

Den hvor jeg fandt den største morale er nok “Fisken Snapper”. Den er faktisk også ret uhyggelig, når jeg nu lige tænker over den igen 😳 Men her er også en morale, som er større end jeg lige havde tænkt til at starte med.

Der er nogle fine illustrationer ved hver historie start. Det er bare så skønt og forsiden er altså lækker. Den er smuk, men hamrende uhyggelig. 

Trænger du til et lille gys, så er den er bestemt hver at læse. Den er både uhyggelig og velskrevet. Hvis han skrev voksen historier ville jeg ikke turde læse dem 😊 Glæder mig til at læse mere af denne forfatter. 

Hvad mener andre?

Bookeater

Bookish Loveaffair
Bogblogger

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

