Posted in Bogbloggertræf, Bogkærlighed

Bogbloggertræf #4 – Forlagene

Når der holdes sådan et bloggertræf er der mange gaver der uddeles til os bloggere og de kommer ofte fra forskellige forlag, du kan læse mere om hvilke bøger jeg fik med hjem, plus andre gaver i indlægget Bogbloggertræf #3 – Bøgerne. Jeg er så taknemmelig for alle de mange boglige gaver. 

I år var der også et oplæg fra Mie Møller Nielsen, som talte om det at oversætte en bog. Hun arbejder hos Dreamlitt og er mere end bare oversætter der. Det lød som om hun havde flere forskellige opgaver der 😀 Hun er helt nede på jorden og fyldt med humor. Det var bare så spændende at hører om alle hendes tanker om at oversætte, hendes arbejde med at få bogen til at være så god som muligt og være så tæt på den originale som muligt. Det ville være helt umuligt for mig, ikke at lave bogen om, så den er i mit sprog, for det ville jeg komme til helt automatisk, men som hun siger, så skal man som oversætte være usynlig, så man ikke tænker over at man læser en oversat bog. 


Jeg blev helt spændt på at læse Stålhjerte og Ildkamp, fordi hun fortalte så levende om hele hendes process og om bogens handling. Begge bøger faktisk. Det var fedt at komme helt ind bagved hvordan en bog bliver oversat. Jeg elsker virkelig at se ind bag ved bøgerne – ikke bare hvordan de skrives af forfatteren, men også oversættelser med mere. Det er så spændende og jeg synes hendes måde at give det videre til os andre, var så lækker og let at følge med i. Elsker hendes humor og hendes måde at læse op på. Mon ikke hun kunne lave lydbøger??

Dreamlitt var bare det ene af de forlag der havde hjulpet os med bøger med mere. Der er også forfattere og boglige salgsteder 🙂 Det betyder rigtig meget for os, at der findes så mange der gerne vil give os en hjælpende hånd og vise at de værdsætter os. Det er dæleme fedt 😀 Så derfor vil jeg gerne sige tusind tak til:

Boglige salgssteder:

Storytel

Bog & Ide Ålborg

Plusbog

Forlag:

Dreamlitt

Forlaget Facet

Gads forlag

Gyldendals

Jentas

Lindhardt og Ringhof

Politikens forlag

Rosinante & co

Turbine

Tellerup

Forfattere:

Nicole Boyle Rødtnes

Lotte Petri

Marie-Louise Rønning

Nick Clausen

Pernille Vørs

Diverse:

Bibelselskabet

Evas Kagerier – viser hendes kreation i et andet indlæg

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

2 thoughts on “Bogbloggertræf #4 – Forlagene

  1. Kære Bjørg
    Tusind tak for de virkelig rosende og søde ord, det er jeg utrolig glad for..:) Måske skulle jeg overveje lydbøger?! Haha, det må blive den dag, jeg får mig en klon, og har knap så travlt..;) Men mange tak for ordene, er rigtig glad for, at du fik så meget ud af mit oplæg! God læselyst, vi ses!
    Kærlig hilsen Mie

    Like

Skriv et svar

