Posted in Biografi, Boganmeldelse, Dreamlitt, Forlag, Genre, Pipaluk, Roman

Tavshedens pris

Titel: Tavshedens pris

Forfatter: Elmas Berke

Forlag: Dreamlitt

Udgivet: 2015

Sider: 278

Bedømmelse: 3/5

Dette er et anmelder eksemplar givet af Dreamlitt 😊


Handling:

Dorit og Donya vokser op i Jesus og Allahs skygger, der hænger tungt og truende over dem. Deres liv bliver styret af deres familier med tæsk, social kontrol, voldtægt og seksuel afpresning. Er disse kvinder villige til at betale prisen for deres tavshed eller for deres frihed?

Min mening:

Det er en utrolig barsk historie, som er for vigtig til ikke at skulle frem i lyset. Den skal virkelig kun læses hvis man ikke er alt for sart eller er meget nysgerrig på hvordan et meget kristent og et meget muslimsk liv kunne være i 1940’ernes Danmark. Jeg er chokeret over hvordan man har behandlet folk og det rørte mig dybt, at de skulle have så hård en skæbne. 

Jeg syntes bogen er lidt forvirrende i skiftende mellem de to personer, som er hovedpersoner. Måske er det bare mig, men sætninger der brat stopper er altså ikke min stil. Ved godt der er punktumer efter, så man selv skal tænke sig til det 😊 Jeg syntes bare der var rigeligt at holde styr påi forvejen. Der er mange personer at holde styr på.

Det er en vigtig bog, fordi den tager vold i ægteskabet op.

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Tavshedens pris

Skriv et svar

