Posted in Boganmeldelse, Fagbog, Forlag, Genre, Gyldendal, Pipaluk

Jeg har mens – og hvad så?

Titel: Ja, jeg har mens – og hva’ så?

Forfatter: Clara Henry

Forlag: Gyldendal

Udgivet: 2016

Sider: 188

Bedømmelse: 4/5


Handling:

Det er en fagbog skrevet fra et mere personligt synspunkt end fagbøger normalt er. Det er en åbenhjertet samtale om menstration.

Min mening:

Det er en meget stor bog om menstration og jeg må indrømme, at inden jeg var nået til slutningen var jeg godt og grundig træt af at snakke om blod, bind og den slags. Jeg synes bogen er alt for lang, men jeg ved heller ikke hvad jeg skulle skære fra 🤔

Det er en humoristisk bog, hvor man godt kan lærer af indholdet, hvilket er et stort plus. Forfatteren fortæller åbent og ærligt om hendes blodige perioder. Jeg kom til at tænke tilbage på hvordan det hele startede for mig og hvor meget jeg stadig hader det. Det er bare ikke mig at have så mange smerter i op til fjorten dage om måneden, oven i hverdags smerterne. Hvis lægen bare sagde ja, så havde jeg for længe siden fjernet både æggestokke og livmoder. Jeg skal jo ikke bruge den til noget alligevel 😉

Tilbage til bogen. Jeg elskede alle de fine illustrationer, som bogen indeholdte og de mange tips der var. Det er en skøn blanding af sjov, fakta og farvestrålende illustrationer 😃 Smuk tøse bog, som jeg gerne vil anbefale alle menstrations nysgerrige – både mænd og kvinder. Bare kom i gang, så flere ved hvad det er, INDEN det starter.

Selvom jeg ikke er den største fan, fordi den var så stor, så er jeg alligevel svært begejstret for at der er lavet så vigtig en bog. En bog der kan hjælpe en på vej, som ung og ny i mens verdenen eller give os andre mere viden. Det er en meget vigtig bog 😄

Andres mening:

Boghjørnet

Bibliotekattens bøger
Bookeater

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Jeg har mens – og hvad så?

Skriv et svar

