Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Forlag, Genre, Pipaluk, Selvudgiver

Blåskæg

Titel: Blåskæg

Forfatter: Michael Kousgaard

Forlag: Selvudgiver

Udgivet: 2016

Sider: 18

Bedømmelse: 3/5

Dette er et anmelder eksemplar givet til mig af forfatteren.

Handling:

Jacob er en lille skaldet dreng, hvis mor mener at han bør have hår på hoved, så derfor besøger de Tusmeralda. Hun er byens heks og bor isoleret fra samfundet ude i skoven. Men noget går ikke helt som planlagt.

Min mening:

Jeg er ikke helt i målgruppen på denne bog og det kan jeg faktisk godt mærke, for jeg blev ret irriteret over den måde den stoppede på. Den kan da ikke bare stoppe sådan, da slet ikke når der blev lagt op til at man fik mere afvide i denne bog. Øv. Nu skal jeg så vente på bog to, for at få slutningen med. Jeg synes godt at man kunne have færdiggjort dette eventyr og så sende ham ud på endnu et i bog to eller fortsætte det han har gang i efter den lovede slutning.

Jeg kan godt lide at den ikke er helt typisk børnebog. Jeg mindes ikke at have mødt en bog, hvor både hekse og pirater opstod i samme bog. Man møder heksen Tusmeralda, som bor helt ude i skoven og er et være rodehoved, hvilket er ret skægt. Synes jeg. Vi møder også Jacob som er en lille dreng uden hår på hoved med en hystade af en mor. Hun vil have at drengen for hår på hoved, så derfor går de til Tusmeralda for at få hjælp. Denne mor gør mig simpelthen gal. Hun er da et uforskammet menneske. Hvorfor er det så vigtigt at drengen for hår på hoved? Da det så sker er det heller ikke godt nok. Hun er virkelig en irriterende type.

Bogen har potientiale til at være god, som serie. Handlingen var ganske fin, men det er stoppede mig i min glæde over den var slutningen. 

Forsiden – lad os lige tale om den. Hold da op hvor er den vidunderlig. Den er smukt lavet og er fuld af liv.

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Blåskæg

Skriv et svar

