Posted in Biografi, Boganmeldelse, Forlag, Genre, Mellemgaard, Pipaluk

Den blå hest

Titel: Den blå hest – Livet med asperger og ADHD

Forfatter: Susanne Elisabeth Longhi

Forlag: Mellemgaard

Udgivet: 2013

Sider: 67

Bedømmelse: 5/5

Dette er et anmelder eksemplar givet til mig af forfatter og forlag. Alle mine meninger er mine egne 😊


Handling:

Forfatteren fortæller om sit liv, uden at vide at hun faktisk har to diagnoser, som gør livet endnu mere svært for hende end for andre. Det er en beretning om livet med og uden diagnoser og hvordan hun finder sin plads i livet.

Min mening:

Det er en modig bog vi her har fat i. Det er en forfatter, som fortæller hvordan det virkelig er at være ramt af autisme. Det er tydeligvis ikke et nemt liv, men hvor er det dog godt beskrevet i denne lille bog 😊

Denne bog kunne lige så godt have været skrevet om mig, for jeg har det på samme måde som hun. De samme to diagnoser hænger også over mit liv.

Det er en rørende, velskrevet beretning om autisme, set fra autistens synspunkt, hvilket gør den endnu dybere. Den er åbenhjertet og man får virkelig et godt indblik i hvordan hendes liv er med disse diagnoser og hvilke udfordringer det giver. 

Det er virkelig en beretning, som har rørt mit hjerte. Både fordi det er en hjerteskærende start på livet, men også fordi hun har ordet i sin hånd og virkelig kan forklare hvad det er der sker med hende.

Jeg er blæst bagover. Det er virkelig en skøn lille bog, som alle med autister i nærheden burde læse 😊

Andres mening:

Autisme tanken
Autisme mor

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

4 thoughts on “Den blå hest

Skriv et svar

