Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Fantasy, Forlag, Genre, Mellemgaard, Pipaluk

Tara og stormøerne

Titel: Tara og stormøerne

Serie: Tara #2

Forfatter: Isa Lemvigh Clausen

Forlag: Mellemgaard

Udgivet: 2016

Sider: 235

Bedømmelse: 4/5

Dette er et anmelder eksemplar, men jeg er ikke påvirket af nogen. Dette er mine egne meninger og mine egne ord.

Handling:

Kongen af Halvarden sender bud efter Tara, da Arke er forsvundet. Han er taget ud for at finde kongens anden søn Valmar. Det er en farlig rejse, som Tara skal ud på, men lykkes det at finde Arke og Valmar og bringe dem tilbage på slottet?

Min mening:

Jeg vil have en treer. Jeg ved godt at historien er slut nu, men jeg ønsker mig nu stadig en bog mere. Jeg sidder tilbage med nogle spørgsmål, som godt kunne blive til en ny bog (måske 😊). De er lidt for afslørene at komme ind på her, da de vil afsløre en del af handlingen.

Bogen er super spændende hele vejen igennem og meget svær at ligge fra sig. Kapitlerne er korte, så de er nemme at overskue. Den blev hurtigt læst og ligesom i den forrige bog, så er sproget let, flydende og fyldt med fantastiske billeder. Det betyder meget for mig at en bog kan skabe billeder i mit hoved og det kan den her. Det var som at se en film 😊

Jeg elsker at personskildringerne er meget levende og til at forholde sig til. De er meget forskellige, så man kan godt kende forskel på dem, hvilket jeg synes er fantastisk. De flyder bestemt ikke sammen. Den eneste jeg var i tvivl om aldermæssigt var Valmar. Han virkede meget meget ung i forhold til hvad jeg skyder hans alder til at være, men jeg tænker at det kan være de omstændigheder han er i, der gør at han ikke helt er alderssvarende.

Bogen tog en drejning, som jeg ikke havde set komme og hvilken herlig spænding jeg fik ud af det. Det er en bog jeg synes er værd at læse for alle der elsker eventyr uden overnaturlige mennesker 😊

Den ville have fået en femte stjerne, hvis jeg havde fået svar på mine spørgsmål. Jeg føler ikke at serien er helt slut endnu, men jeg har heller ikke hørt rygter om at der kommer flere bøger i serien. Det var det eneste der manglede i denne skønhed af en bog ❤️

Andres meninger:

Politiken

Læsehest med fantasy
Bogvægten
Reading raindrops

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

