Posted in Biografi, Boganmeldelse, Forlag, Forlaget Meelbye, Genre, Krimi, Pipaluk

Mordet på Moster & dobbeltmordet på Peter Bangs vej

Titel: Mordet på Moster & dobbeltmordet på Peter Bangs vej

Forfatter: Susanne Meelbye

Forlag: Forlaget Meelbye

Udgivet: 29-06-2015

Sider: 205

Bedømmelse: 5/5

Dette er et anmelder eksemplar givet til mig af forfatteren selv. Jeg takker mange gange for at jeg måtte læse denne bog. Alle mine meninger er mine egne og er ikke påvirket af nogen. 


Handling:

Else langkjær findes død under mystiske omstændigheder i hendes lejlighed. Vi følger politiets og forfatterens opklaring af sagen. Bogen er om et mord (flere) som faktisk er sket. Den er bygget på de tekniske spor, vidneforklaringer, politirapporter og interviews som var en del af sagen. 

Min mening:

Hvis det ikke var fordi jeg vidste at dette var en virkelig sag, så havde jeg troet det var en virkelig velskrevet krimi. Hold da op. Jeg blev helt opslugt af bogen og kunne slet ikke ligge den fra mig. Jeg fløj igennem det lette sprog, som virkede så levende at jeg føler at jeg kom tilbage i tiden for en stund. Det er en seriøs, men super god bog der er værd at læse, både for folk med interesse i disse to mordsager, men også dem, som bare elsker en god krimisag. Det er sådan en bog, som jeg tror vil sidde i mig længe efter den er blevet lukket. 

Opbygningen af bogen er overkuelig og først følges den ene sag og så den anden. Det er super nemt at overskue. Billederne er et fint prik over i’et og gør det hele meget mere virkeligt og helt. Teksten kan sagtens læses uden at se på billederne. Jeg hørte noget af den på lydbog og derfor så jeg ikke billederne alle steder. Jeg kan mærke at det her ikke bare var en krimisag, men en personlig mission for forfatteren. Hun har været yderst grundig og hendes konklusioner er ikke bare taget ud af det blå, men veldokumenteret. Hele bogen er veldokumenteret. Smukt arbejde.

Jeg må indrømme at jeg synes at de spekulationer hun gør sig i bogen var et frisk pust til det hele. Jeg ved godt at det bare er spekulationer og jeg ikke skal ligge alt for meget i det, men det gjorde bare det hele en smule mere personligt og det kunne jeg rigtig godt lide. Jeg var på ingen måde i tvivl om, at det bare var hendes mening og at det ikke nødvendigvis var sådan det var foregået. Vi kan jo ikke vide mere end hvad beviserne fortæller os. 

Jeg håber at denne forfatter vil skrive mange flere bøger, for hun har et ualmindeligt levende og let sprog. Det er dejligt, at så tungt og sørgeligt et emne også kan skrives i et sprog som dette 🙂

Hvad mener andre?

Frandzens blog

Historie online

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Mordet på Moster & dobbeltmordet på Peter Bangs vej

Skriv et svar

