Posted in Læsemål

Læseliste #2 – August måned 2016

Det er altid svært for mig, at finde ud af hvor meget jeg kan nå at læse, men jeg gør mit bedste for at finde ud af hvor meget det er og det er okay, hvis jeg ikke lige når det hele, men det er jo sjovere at opnå sine mål 🙂 Jeg har kun sat fire bøger på i denne måned, da min kæreste er hjemme det meste af måneden og det ofte betyder at jeg ikke får læst så meget. Jeg vil prøve for jeg elsker at læse og anmelde bøger 🙂

I denne måned vil jeg læse fire anmelder bøger, som jeg har stående på mine hylder. Jeg prøver altid at være foran i rækken af anmelder bøger, men lige for tiden kommer der flere ind end jeg kan nå at læse, fordi jeg også ønsker at læse andet også 🙂 Jeg har jo et hav af ulæste bøger stående, så det er lidt en balance, men det går okay med det. Jeg er stadig bagud i listen af anmelder bøger, men jeg nægter at lade mig stresse af det.

Bøgerne er denne gang:

  • Tara og magtens segl
  • Tara og stormøerne
  • Skyggeliv
  • En skudsikker plan

Som I kan se, så er jeg allerede i gang med Børge Thomsens “En skudsikker plan”. Jeg havde håbet jeg kunne nå at læse den færdig sidste måned, men det havde jeg ikke tid til, så nu vil jeg læse den færdig i denne måned. Den er halvvejs og jeg er ikke ligefrem begejstret for den endnu. Egentlig havde jeg tænkt mig at droppe den, men nu fortsætter jeg og ser hvad der sker. Der hvor alle de gule sedler er, er der hvor jeg har fundet fejl og mangler i bogen. Der er kun en eller to af disse sedler, som siger noget positivt. Det er virkelig synd, men jeg kan jo ikke syntes godt om alle bøger. 

Jeg har det sådan, at når jeg har lovet en anmeldelse, så skal den også komme. Jeg holder altid hvad jeg lover, men nogle bøger er hårdere at komme igennem end andre. Nogen gange støder jeg ind i en bog, som jeg allermest har lyst til at smide langt væk, fordi den er fyldt med fejl eller bare keder mig, men jeg giver ikke op. Jeg  bliver nød til at vide hvorfor denne bog skulle være SÅ tyk, når mordet virker til at være opklaret allerede. Jeg glæder mig til at hoppe i disse bøger. Det bliver spændende, at hører hvad de har at sige.

Hvis jeg skulle få læst alle dem her, så tror jeg at jeg vil hoppe på Mørkets søn serien, for den ser bare så spændende ud og jeg glæder mig til at læse den og dens efterfølger og de står bare der og frister mig 🙂 Det er altid godt at have en backup plan 🙂 Jeg skulle jo nødigt løbe tør for læsestof 🙂 Jeg har også tre eller fire e-bøger liggende på min telefon, så jeg altid kan læse, lige meget hvor jeg er 🙂

Hvad har I tænkt jer at læse i august måned?

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

4 thoughts on “Læseliste #2 – August måned 2016

    1. Jeg har holdt ferie, så anmeldelsen er lavet, men ikke kommet ud endnu. Jeg regner med at den kommer i denne måned.

      Det er okay at du synes at jeg tager fejl. Fejlene var for mig så forstyrrende, at det var svært for mig at overhoved holde sammen på plottet, hvilket normalt ikke er svært for mig.

      Jeg er ked af at din bog skal have sådan en modvind fra starten af.

      Like

  1. En skudsikker plan.
    Det er indlysende, at du ikke kan lide bogen. Måske fordi den ikke følger den sædvanlige plan for en krimi: Forbrydelse – hints og spor, krydret med små historier – gåden løses af den kloge opdager.
    Det er mit indtryk, at du overdriver betydningen af korrektur fejl, mig bekendt er der fire, inklusiv den du nævner.
    Du må have læst bogen færdig, da du giver den en stjerne, men anmelder den ikke, det er naturligvis op til dig.

    Like

  2. En skudsikker plan.
    Det er indlysende at du ikke kan lide min bog; måske fordi den ikke følger den sædvanlige plan for en krimi: Forbrydelse – hints og spor, krydret med små historier – opdageren opklarer gåden.
    Det er mit indtryk, at du overdriver betydningen af korrektur fejl, jeg har kendskab til fire, inklusiv den du nævner.
    Du må have læst hele bogen nu, da du har givet den en stjerne; men har ikke anmeldt den, det er naturligvis op til dig,

    Like

Skriv et svar

