Posted in Readathon, Readathon 2016

Juli Readathon 2016 #1

Ja så er det igen tid til at læse en masse bøger på meget kort tid, men denne gang er det myntet på booktubers, så jeg kunne sætte mig ned og sige pyt. Men det kan jeg ikke finde ud af 😂 Selvom jeg ikke er booktuber, så deltager jeg alligevel så godt jeg kan. Det hele vare syv dage, men jeg kan kun deltage meget aktivt i tre af dem, da kæresten endelig kommer hjem på ferie 😊 Det hele starter d. 18. juli og slutter d. 24. juli 😊

Jeg vil stadig forsøge at læse så meget som muligt i løbet af ugen, selvom han er hjemme, så prøver at være med alligevel 😊 Jeg kan vel få lov at sidde i en time for mig selv 😍

Nå, men det er jo ikke bare læs al hvad du kan. Der er faktisk nogle udfordringer med – hele syv af slagsen 😳 Som I kan se herunder, så har jeg også valgt en passende bog til udfordringen 😊

1. Læs en bog med gult på forsiden. 

Her tænker jeg at læse “Trolddom og Knurhår” af Emil Blicherfeldt. Det bliver interessant at læse nogle af hans andre bøger. Har kun læst en af ham før.

2. Læs en bog, som du kun læser efter mørkets frembrud.

Da det bliver lidt sent mørkt, så har jeg valgt en lille en, som jeg kan læse ved sengetid. Jeg har “Djævlens træ” af Shane Brox.


3. Læs en bog der er ældre en dig selv.

Uha det bliver nemt. Den kan endda gå under min yndlings forfatter, fordi han er så god, men nu kommer den her under her. Jeg er selv fra 1982 og bogen her er fra 1980 😊 Rejsen til Nanga har jeg aldrig fær hørt om, så glæder mig meget.


4. Læs en bog af din ynglings forfatter.

Endnu en Jørn Riel bog og også endnu en jeg ikke har hørt om før. “Pigen der søgte havets mor” er den bog jeg vil læse i denne kategori.


5. Læs en bog du har hørt om via Booktube

Kan ikke huske om det var på booktube eller instagram, men Sarah Engells bog “Hjertet er 1 organ” er denne udfordrings bog 😊

6. Læs en bog og se filmen.

Jeg mangler den sidste i Hunger Games serien, så det bliver “Oprør” jeg læser i denne kategori. Hvis jeg når så langt er jeg allerede stolt 😊


7. Læs 7 bøger

Hvis jeg når alle syv bøger, så har jeg valgt at læse “Tvangindlæggelsen” af Nini Schultz.


Jeg håber at jeg når at få læst rigtig mange af dem, men tid er jo en faktor her og jeg har ikke meget af den. Men jeg lader mig ikke trumle ned af manglende tid. Jeg gør mit allerbedste. 

Jeg regner med at lave en opdatering hver/hver anden dag. Det vil betyde at der i denne uge kan komme to indlæg på en dag. En anmeldelse (eller andet almindeligt blogger hygge) og et readathon indlæg 😊

Skal du deltage?

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

4 thoughts on “Juli Readathon 2016 #1

Skriv et svar

