Posted in Forfatterinterview

Nyere forfattere #39 – Børge Thomsen

Idag er det Børge der har overtaget min blog, for at fortælle jer om hans nye bog “En skudsikker plan” og hvad den handler om. Nu kan I lærer ham bedre at kende her på bloggen, så tag rigtig godt i mod ham. Børge, ordet er dit:

d4454694-29dd-4993-9c34-9af0042902f0

Hvad fik dig til at starte med at skrive?

Min søster syntes at en historie jeg fortalte hende burde skrives.

Hvordan fik du ideen til din bog?

Det var bare en af mine fantasier.

Hvordan er det at få udgivet sin bog?

Skuffende, jeg havde forventet mere markedsføring fra forlagets side.

Hvilke(n) bog/bøger har du skrevet?

En skudsikker plan.

Har du planer om at skrive en bog mere?

Jeg er i gang med to. En fortsættelse af En skudsikker plan og Den tavse dansker og englænderen.

Hvordan bevare du inspirationen til at skrive?

Det har jeg aldrig tænkt over, jeg skriver bare mine fantasier.

Regner du med, at du en dag kan leve af at skrive bøger?

Nej.

Hvad handler din bog om?

Bankmanden Anders findes i sit hjem med en AK-47 i hånden, omgivet af blod og ligene af sin kone og sine to døtre. Anders’ jalousi er velkendt, og politiet behandler sagen som et familiedrama. Anders fængsles og er ved at knække i fængslet, hvor han sættes sammen med hardcore kriminelle fra rockermiljøet. Imidlertid iværksætter nogle af hans gode venner, Karen og Dennis, deres egen efterforskning for at bevise, at Anders er uskyldig, og efterhånden udrulles en historie, som rækker langt ud over landets grænser. Anders’ sag går om, og han løslades – men de voldsomme begivenheder har sat deres spor. Langsomt, men sikkert påbegynder Anders sin rejse tilbage mod livet og lykken og drømmen om et nyt liv, som han håber at finde i Irland sammen med den cirka 10 år yngre kvinde Ave. Skal det lykkes ham – eller bliver han indhentet af fortiden?

Hvem er du?

Efter min uddannelse til shippingman og udstået værnepligt i Søværnet har jeg beskæftiget sig med køb og salg, det meste at sit arbejdsliv.

Nu er min store passion, ud over at skrive, udfordrende vandreture, som i september sidste år kulminerede med, at jeg besteg Toubkal (4167 m) og jeg planlægger nu, at vandre tværs over England sammen med min ældste søn. Haven og fotografering har også min bevågenhed.

Hvad kan du lide at lave, når du ikke skriver bøger?

Passer have, vandrer, fotograferer.

Hvem ser du op til?

Gandhi og Martin Luther King.

Hvilken bog, er den bedste du har læst?

Hvem ringer klokkerne for af Hemingway.

Hvem er din ynglings forfatter?

Ud over Hemingway og Steinbeck, står Jørn Riel og Peter Høeg mit hjerte nært.

Hvilken genre skriver du i?

Krimi og spænding

Jeg siger tak til Børge, for at villevære med, hvis du nu skulle være interesseret i at læse hans bog, så kan den købes på forfatterens egen hjemmeside, på forlagets hjemmeside og på saxo.

Hvis du gerne vil følge ham, så kan det gøres på hans hjemmeside, hans facebook og hans bogs facebookside.

Sammen når vi længere ud ;D

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

