Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Eudor, Forlag, Genre, Pipaluk

Aziru #1 – Skæbne kniven

Titel: Skæbne kniven

Serie: Aziru #1

Forfatter: Sussi Bech og Ingo Milton

Udgivet: 2016

Forlag: Eudor

Sider: 80

Bedømmelse: 5/5

Handling:

Aziru er søn af Bablos rigeste købmand, så han er sendt i skole for at kunne overtage farens virksomhed, men han vil meget hellere ud at sejle, som hans onkel gør det. Kongens skatmester bliver forgiftet af den vin, som Aziru har hentet og alle tror det er ham der har gjort det, så han flygter og gemmer sig på et skib, hvor han kommer ud for det eventyr han så længe havde ønsket sig, men måske ikke helt det han drømte om alligevel?

Min mening:

Jeg var utroligt underholdt af denne lille illustrerede bog, som havde en interessant historie at fortælle os om en periode lang tid før vores tidsregning. Det føltes som om jeg blev trukket med helt tilbage til den tid Bablos. Jeg var med helt inde i historien og de mange smukke illustrationer gjorde det bare endnu nemmere at lade sig gribe af handlingen.

Hele bogen har en virkelig lækker kvalitet og så er det en hardback, hvilket jeg synes er totalt lækkert. Farverne er så smukke, klare og illustrationerne levende og passer helt utroligt godt til historien. Stilen er virkelig lige i øjet. Kræs for en tegneserie og bog elsker.

Jeg er allerede klar til at kaste mig frådende over den næste i serien, da den her sluttede på en måde, så jeg bare måtte vide mere med det samme 😊 Er det ikke bare dejligt, at den slags kan ske for en 😊

Endnu et plus til denne bog er at der bagerst, efter historien er nogle fakta om det folk der bor i det område historien foregår i, om selve området, en tidslinje og anden lækker fakta. Bogen er for børn mellem 10 og 14, men voksne kan også sagtens læse den. Ikke noget problem 😊

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

2 thoughts on “Aziru #1 – Skæbne kniven

Skriv et svar

