Posted in Boganmeldelse, Fantasy, Forlag, Genre, Pipaluk, Tellerup

I Pandoras æske

Titel: I Pandoras æske

Forfatter: Pernille Eybye

Forlag: Tellerup

Udgivet: 1. juli 2010

Sider: 190

Bedømmelse: 3/5


Handling:

Katja, Dennis og Jonas er venner. Jonas bliver kørt over af en bil og begynder at drømme om en pige som hedder Pandora. Han finder ud af at Pandora ligner den forsvundne pige fra skolen og jagten går ind på at finde ud af hvad der er sket med hende.

Min mening:

Det er en virkelig tankevækkende historie. Det er ikke til at vide hvad hendes hemmelighed er, hvorfor Pandora er forsvundet og hvorfor hun er så trist, men undervejs i vennernes opklaring finder de forskellige spor. Det er en rigtig fin opklaringsroman for unge mennesker, men den kan også læses af voksne mennesker. 

Jeg havde ikke regnet slutningen ud på nogen måde. Jeg havde mistænkt to andre for at stå bag hendes forsvinden, så hun kan godt skrive, så man ikke fanger hvem forbryderen er før til allersidst. Det er super fedt plot, som handler om meget andet end bare den opklaring de er i gang med. Venskaber og kærlighed, dramaer og splid er spredt ud over bogens plot, så det passer perfekt ind med resten.

Jeg syntes måske at personerne var lidt for dumdristiske til at jeg synes denne bog skal have topkarakter. Jeg ville selv have ringet langt før til politiet. Måske er det bare mig der har det sådan og det er også okay. Jeg vil klart læse flere af hendes bøger, for skrive spændende det kan hun bestemt.

Prøv lige en gang at beundre forsiden. Altså jeg ved ikke hvad det er de gør hos Tellerup, men jeg er altid fortryllet af deres meget smukke og sigende forsider. Den her siger det hele. Den udtrykker hvad det er bogen handler om på en elegant måde, uden at afslører for meget – elsker den.

Jeg elsker den måde hun bruger “den mørke” på. Altså det er den måde Pandora kendetagner hendes ulykke på – altså det der er sket med hende 😊 Det kan betyde så meget forskelligt, at jeg slet ikke fattede hvad det betød, andet end at det bestemt ikke var noget rart 😳

Kan I anbefale mg en af hendes bøger? 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “I Pandoras æske

Skriv et svar

