Posted in Biografi, Boganmeldelse, Forlag, Genre, Pipaluk, Tidernes skifter

Titel: Jeg lever stadig

Forfatter: Jørn Nielsen

Forlag: Tiderne skrifter

Udgivet: 2014

Sider: 412

bookimage

Bogen er en autentisk og veldokumenteret skildring der giver læseren nye vinkler på de mange historier som medierne har fortalt om Jønke og Hells Angels MC motorcykelentusiaster eller organiserede kriminelle. Det er 50-årige Jørn Jønke Nielsens beretning om sig selv sit liv og verdens førende motorcykelklub. Et stykke Danmarkshistorie hvad enten man kan lide det eller ej.

Jeg er dybt begejstret for denne meget humoristiske og velskrevede bog. Den tager os med ind bag livet som biker (det medierne kalder rocker) og vi får et hvad jeg ser som et unikt indblik i hvad der sker derinde bag det vi er så bange for. Det tog mig igennem mange forskellige følelser og det er svært ikke at blive vred på det danske retssystem, når man læser hvordan de havde behandlet ham. Jeg ved godt at han kan få det til at se ud, som om han er uskyldig, men jeg tror på at han ikke fylder mig med løgn.

Vi kommer med ind i familie livet, til fester, oprettelse af nye afdelinger og meget mere. Det er faktisk en meget intressant bog, som jeg faktisk vil anbefale andre mennesker at læse, om man er på Jønkes side eller ej. Denne bog viser mennesket bag det uhyre som medierne har skabt (Altså medierne siger han er et uhyre og nu ser vi mennesket bagved). Det er ikke fair at portætere ham som et uhyre hvis bare halvdelen af det han skriver er sandt.

Det er en ærlig bog, som også fortæller at han ikke er helt uskyldig. Han ligger kortene på bordet og siger “ja jeg har lavet noget lort”, men han gør idag et forsøg på at være et bedre menneske og det virker til at det da går meget godt. Jeg var godt underholdt af denne bog, så jeg syntes I skal prøve at læse den 😀

2 thoughts on “Jeg lever stadig