Posted in Aschehoug, Boganmeldelse, Digte, Forlag, Genre, Pipaluk

Himmelbegravelse – Digte fra Tibet

Titel: Himmelbegravelse – Digte fra Tibet

Forfatter: Ib Michael

Forlag: Aschehoug

Udgivet: 1995

Sider: 117

Bedømmelse: 3/5

 Handling:

Digte om Tibet 😀

Min mening:

Det er svært, at bedømme om det bare er mig der blev lidt forvirret undervejs og ikke helt forstod hvad forfatteren helt mente med mange af digtene eller om de faktisk er lidt kryptiske. Dog var der noget jeg forstod i disse poetiske tekster – Ib elsker Tibet og dens stemning. Han virker virkelig til at hold af stedet og kan skrive det ned med få ord. Det er faktisk imponerende. Jeg kunne føle stederne han var, se menneskerne – jeg grinte faktisk undervejs, fordi han fortæller om en munk der er lidt i en anden retning end det er meningen med munke og det var altså morsomt 🙂

Jeg sad for lang tid siden og læste i et blad eller en avis, hvor et af digtene fra denne bog var i og så var jeg ellers solgt, så kæresten farede rundt for at finde denne bog til mig og gav mig den i julegave, så den betyder stadig noget særligt for mig ❤

Jeg syntes du skal læse den her bog, hvis du kan lide lidt mere kryptiske digte end Liwervals univers, eller hvis du bare elsker Tibet ❤ Jeg elskede at jeg følte det var en historie jeg fulgte med i – det var underligt, men en sjov måde at digte på 🙂

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

