Posted in Boganmeldelse, Fagbog, Forlag, Genre, Pipaluk, Tellerup

Forfatter: Jesper Lindberg

Udgivet: 2016

Forlag: Tellerup

Sider: 172

Dette er et anmelder eksemplar, venligst givet af forfatteren. Alle mine meninger er mine egne 🙂

Forfatteren undersøger endnu en myte. Denne gang om Bigfoot og Yetien. Han går i dybden med myten, for at vise os om det er sandt eller ej.

Åh jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forklare hvor begejstret jeg er. Mit smil er så stort at det gør helt ondt i kæberne. Jeg er virkelig glad for, at Lindberg har gjort det endnu engang. Jeg elskede hans første bog om Loch Ness uhyret og den her om Bigfoot er ligeså fantastisk som den første. Jeg kan slet ikke stoppe med at kigge på den, bladre i den og røre ved den. Forsiden har igen, ligesom sidst den smukke forside, med tapen der er lidt ru i det. Jeg elsker at bøgerne er ens i deres udseende, så de passer sammen 😀 Det gør mig glad helt ind i knoglerne.

Teksten inden i bogen er spændende og det emmer virkelig af at der er gjort et stort stykke arbejde for, at finde ud af om Bigfoot virkelig findes. Han er virkelig grundig i sit arbejde og bruger en masse billeder, så vi selv kan bedømme om der er noget om det. Det er en utroligt velbearbejdet bog med skønne billeder og en velskrevet tekst til 🙂 Jeg elsker at han ikke giver op, men bliver ved med at dykke ned i mysteriet, indtil man ikke længere er i tvivl om at han har været alle beviserne igennem for os.

Jeg syntes at disse fagbøger er de mest interessante bøger jeg har læst længe. De handler om nogle myter og mysterier vi alle kender, hvilket gør det så meget mere spændende. Det er ikke bare fagbøger for voksne, men også for børn. Jeg tror faktisk godt de kan læse dem selv, når de er 10-11 år gamle. Jeg har ikke børn, så det er svært at vurdere og jeg kunne ikke læse særlig godt som barn, så derfor er det svært at vurdere. Læs dem sammen med dine børn. De er virkelig gode.

Jeg har endda formet min helt egen teori, måske lidt langt ude, men det er ikke sikkert det er urealitisk. Det er noget af det hans bøger kan. De får en til at tænke over hvad det måske kunne være. Fantastisk bog.