Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Forlag, Genre, Lindhart og Ringhof, Pipaluk

Den lille prins

Titel: Den lille prins

Forfatter:  Antoine de Saint-Exupéry

Forlag: Lindhardt og Ringhof

Udgivet: 2005

Sider: 107

Bedømmelse: 5/5

Handling:

Den lille prins bor på en stjerne, som er ganske lille, men en blomst driver ham til at rejse ud i verden for, at se hvad der er på de andre stjerner og planter. Han finde forskellige mennesker, dyr og ting, som kan værdsætte og undres over. 

Min mening: 

Åh hvor er det dog en herlig historie. Den er så fuldt med samfundskritik, men på en måde, som sagtens kan sluges af børn og voksne, også uden at de ligger mærke til den. Man skal ønske at dykke længere ned i bogen, for at få det hele med. Det er en børnebog, men en af dem jeg aldrig mere vil glemme. Den er fortalt så levende, at jeg føler at jeg er med helt inde i historien. Jeg føler jeg kender hver og en af de planeter han var på, de mennesker der var der. Livet er en balancegang, som ikke er hel nem, men alle kan komme til at nyde livets små finurligheder. Luk øjnene og åben hjertet, så finder du det der virkelig er værd at bruge livet på.

Bogen er så fuld af kloge ord, som kun kan siges, hvis man virkelig værdsætter livet. Denne lille prins skulle rejse hele universet rundt for, at værdsætte det han havde hjemme på sin egen planet. Det var en lang rejse med både tårer, angst, lærdom, kærlighed og nye venskaber. Det er en smuk og rørende bog, som jeg syntes alle mennesker skal læse, mindst en gang i deres liv. Jeg læste den for mange år siden, men det er som om den er blevet meget med tiden. Jeg forstår måske mere af den nu end jeg gjorde før, men den er så smuk, at det nok ikke er sidste gang jeg læser den ;D

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Den lille prins

Skriv et svar

