Posted in Boganmeldelse, Digte, Forlag, Genre, Hagla, Pipaluk

Genuint

img_2975

Titel: Genuint

Forfatter: Glenn Liwervall

Forlag: Hagla

Udgivet: 1. juli 2016

Sider: 73

Bedømmelse: 3/5

Dette er et anmelder eksemplar givet til mig fra forlaget Hagla 😀 Tak skal I have for at ville sende bogen til mig. Alle mine meninger om denne bog er mine egne 😀

Handling:

Digtene handler om livets mange forskeligheder, forhold der indledes og brydes, kærlighed, sorg, tragedie, erotik og meget mere – altså den omhandler livet, når det er allermest ægte 🙂

Min mening: 

Det her er en højaktuel digtsamling, der ikke ligger fingrene i mellem, men siger tingene, som de er. Vi lever i en tid med terror, internettrolde og andre grumsomheder. Det er blot nogle af emnerne i denne samling af poetiske godbidder. Ikke nok med, at forfatteren giver os et los i røven og fortæller at vi skal behandle hinanden pænt, men han inspirere os også til at blive bedre mennesker. Han sår små frø af positivt mod i læseren, så vi kommer til at reflektere over hvad det er vi selv gør, for os selv og overfor andre. 

Rytmen er let, flydende og let at komme ind i. Det er ligesom at danse til ens yndlingsmelodi. Der er en fin takt, med en god dyb mening. Hans digte er mere intense end nogensinde før. Det er som om vi får lov at komme endnu længere ind i forfatterens sind. Vi får lov at se hans egen sårbarhed med så stor en åbenhed, at jeg personligt bliver blæst bagover. Jeg kan mærke at digtene vil mig noget, at forfatteren har et budskab. Jeg kan mærke smerten, glæden, kærligheden i hans digte. Det er ikke bare ord, men ord der kryber helt ind under huden og bliver der. Ord, der sætter poetiske fodspor i mit sind. 

Jeg er især vild med de erotiske digte, som Crush og Crush Rush, der på den mest stilfulde vis pirker til fantasien uden at servere alt på et fad. Faktisk er der flere af digtene jeg rigtig godt kan lide, fordi jeg føler de fortæller mig om noget helt fortroligt og meget dybt. 

Det er virkelig en omgang talentfuldt ord-kærlighed der er i denne bog. Jeg syntes virkelig at du skal læse denne bog, fordi den indbyder til fordybelse og eftertanke, mens man læser sig igennem tres velskrevne digte der skaber de skønneste billeder. Der er en snert af humor i digtene, som gør det hele meget sjovere at læse. 

Desværre sidder bogen ikke fast, når man lukker den, så derfor får den ikke nogen højere karakter end tre. Den har en masse at byde på, men ikke forfatterens bedste værk, hvis du spørger mig.

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Genuint

Skriv et svar

