Posted in Boganmeldelse, Calibat, Forlag, Genre, Gys, Pipaluk

Således forgår alverdens herlighed

Titel: Således forgår alverdens herligheder

Forfatter: Lars Kramhøft

Forlag: Calibat

Udgivet: Juni 2016 (kommer snart)

Sider: 296

Bedømmelse: 3/5

Dette er et anmeldereksemplar, som jeg har fået af forfatteren selv. Mine meninger er mine egne og jeg er ikke påvirket af nogen andres mening. 

Handling:

En række gotiske, satiriske, videnskabelige, psykologiske noveller. Det er ny nordisk horror, når det er mest uhyggeligt.

Min mening:

Det er en virkelig grum omgang historier med mange detaljer, som jeg slet ikke har lyst til at læse. Jeg var flere gange ved at give op overfor bogen, fordi jeg havde kvalme og min mave blev helt urolig. Uheldigvis (heldigvis for mig), så mistede forfatteren sin grusomhed i de sidste historier, hvis ikke jeg bare havde vænnet mig til det, men det tror jeg bestemt ikke. Historierne var virkelig grusomme og tankevækkende. Nogle af dem sidder hos mig endnu. Ikke at jeg kan huske dem konkret, men mere noget med at vi ikke er det vi tror vi er eller at vi bliver overtaget af noget andet. Jeg fatter slet ikke at nogen har fantasi til at skrive så uhyggeligt 😳

Det er virkelig ikke en bog for mig, fordi jeg ikke kan lide at blive skræmt fra vid og sans 😳 Men forfatteren skal dog have at han virkelig kan skrive. Han forstår virkelig at skrive detaljeret uden, at det bliver kedeligt på nogen måde. Det var meget uhyggeligt og spændende, så er du til Horror/gys, så skal du klart læse denne bog 😀 Du bliver indbudt til at føle en helt masse, hvilket jeg syntes er imponerende. 

Jeg vil nok for fremtiden holde mig til hans børnebøger 😊 De er ikke helt så uhyggelige som dem til voksne. Hold da lige op, hvor blev jeg rædselsslagen af at læse denne bog og jeg syntes det var hårdt at læse den, fordi den netop var uhyggelig, men også spændende. Skønt skrivestil.

Forsiden siger faktisk det hele og de sort/hvide stregtegninger gør det hele endnu mere stemningsfuldt. Alt i alt en veludført bog, bare ikke lige min stil 😊 Jeg er sikker på at det sidder mange derude, som vil elske denne bog 😊

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Således forgår alverdens herlighed

Skriv et svar

