Posted in Tagleg

Tagleg #5 – Livsfortællinger

Jeg blev inspireret af en bog jeg læste sidste måned, der hedder “Livsfortællinger“. I den bog stilles nogle spørgsmål til 32 ældre mennesker, som de så svare på. Det syntes jeg egentligt kunne være en sjov måde at lave et tag på. Jeg har selv lavet dette tag, så hvis du vil bruge det, så gør det endelig. Det er bare sjovt at se hvad andre mennesker svare på de spørgsmål. Det er et hvor du skal tænke lidt over i hvert fald nogle af spørgsmålene, for det er ikke helt sådan bare at svare på ;D Det er et super kort tag *Griner*

Hvad er det væsentligste du har lært af dit liv?

Åh jeg har lært at så meget af mit liv at det er svært at finde ud af hvad det væsentligste er. Der er så mange ting, som jeg trods mine få år i livet, har oplevet. Jeg har været igennem så meget, at det er svært at svare på, men jeg tror det væsentligste jeg har lært er at jeg er god nok som jeg er. At jeg ikke behøver ikke at lave mig selv om, for at kunne være god nok. Det er en vigtig læring her i livet, at man bare skal være den man er. Der er også plads til dig, selvom du er lidt anderledes end de andre. Det ville også være underligt hvis man skulle lave sig om, bare for at passe ind i en verden fyldt med kasser. Jeg gør det til en stor ære i mit liv, slet ikke at passe ned i alle de her kasser, som jeg hele mit liv har forsøgt at passe ind i. Jeg falder altid ved siden af, når jeg prøver, så jeg kan lige så godt lade være 😀

Hvad er den største gave livet har givet dig?

Kærlighed. Ikke bare til min kæreste, men også til mine venner, naturen og livet, men ikke mindst kærligheden der strømmer i min retning fra alle mulige sider. Det er en af de største gaver livet har givet mig. Jeg troede til at starte med at livet og alle hadet mig, men idag ved jeg at de bare ikke forstod mig. Jeg gav ikke nogen kærlighed ud i verden, så fik heller ikke noget tilbage. Da jeg først begyndte at holde af mig selv, så kunne jeg også sende kærlighed ud i verden og få kærlighed tilbage.

Bøger. En anden stor gave er helt bestemt bøger. Jeg elsker at læse og jeg elsker alt det jeg har fået ud af bøgerne. Det er ikke kun det, at jeg brugte de første ni år af min skole, på at kæmpe med de forbandede ord, begyndte at fange lidt af det i tiende og på handelsskolen begyndte at læse og så gik det stærkt 😀 Det er også det at jeg har mødt så mange herlige mennesker i denne verden af bøger. Jeg er så glad. Jeg har mødt søde forfattere, skønne blogger og nye venner. Det er bare en af de ting jeg ikke vil undvære.

Hvad vil du give videre til næste generation?

Jeg vil give det videre, at man skal huske at det vigtigste i ens eget liv er en selv. Når først du kan elske dig selv, så kan du også elske andre mennesker. Det er så vigtigt 😀 Hop af computerne, tablet, mobil og andre tekniske dimsedutter og vær sammen med andre mennesker in real life ;D

 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

Skriv et svar

