Posted in Boganmeldelse, Genre, Novelle, Pipaluk

Permanent permanent

Nu har jeg gjort det igen, forfulgt Hr. Liwervall for at finde flere af hans herlige skriverier. Hvad skal jeg gøre 😊 Hans ord tryllebinder og fortryller mig. Jeg glemmer alt omkring mig, når han læser op af sine værker, som kræver opmærksomhed. Hans oplæsninger er levende og så laver han de fedeste stemmer til 😊 Han lever sig helt ind i fortællingen og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han virkelig elsker sine værker og virkelig ønsker at de skulle modtages godt af læseren. Når jeg ser videoer på YouTube kan jeg ellers godt miste koncentrationen undervejs, men når Glenn taler så lytter jeg uden stop. Jeg sluger hvert et ord, råt 😊 Han kræver fuld opmærksomhed ellers mister man bare lige pludselig en sjov bemærkning, en bevægelse eller en skøn stemme 😊 Se hans video lige her og min mening om novellen nedenunder 😊

Forøvrigt: Glenn Liwervall har skrevet novellen “Permanent permanent”, som vandt “Brugernes Pris” i Roskilde Bibliotekernes novellekonkurrence “Mellem Reolerne” i 2014.

Jeg holder meget af hans noveller og den her er bestemt ikke en undtagelse. Permanent Permanent fik mig til at grine, både fordi den er skrevet virkelig morsomt, men også hans måde at lægge stemmer til de forskellige karakterer i novellen. Han lever sig helt ind i historien, så jeg bliver nødt til at se på videoen, og være opmærksom, for jeg ved aldrig, hvornår han laver de næste sjove fagter. Jeg vil jo helst ikke gå glip af noget 😀 Han burde være skuespiller, så dygtig er han, i hvert fald, hvis du spørger mig. Den er så meget værd at se. Mangler du en morsom novelle med masser af alvor, så læs/lyt til denne. Det vil du ikke fortryde. Han skriver så godt, at jeg nogle gange tror han beskriver, noget han har oplevet. Jeg kunne ikke selv komme op med et plot så godt som det her. Det er en levende novelle, hvor jeg føler, at jeg står og ser det hele. Jeg kan mærke irritationen over fru Ravn. Personerne virker så ægte, og jeg tror på, at de personer findes ude i verden. Jeg er imponeret over, at han på så lidt plads, kan få så dramatisk en historie ind, uden at den bliver forhastet eller mister gnisten undervejs. 

Fru Ravn er virkelig sådan en person, som jeg godt kan sætte mig ind i er en “smule” træls at have som kunde. Hun minder mig om en jeg kender, meget godt endda. Aldrig rigtig tilfreds med andre menneskers kunnen, aldrig helt tilfreds med livet. Den evig tålmodige frisør, Anne , som altid er så flink, ja sådanne typer kender vi også alle sammen. Hun har sin egen salon, hvor en af hendes kunder er selveste fru Ravn. Hun bryder sig virkelig ikke om fru Ravns kritiske holdning til hende og tager sagen i egen hånd. Hvad hun gør, ja det må du selv læse 😀

Det her er en af grundene til, at han er på min favoritliste over forfattere ;D

 

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Permanent permanent

Skriv et svar

