Posted in Børnebøger, Boganmeldelse, Calibat, Eventyr, Forlag, Genre, Pipaluk

Sneungen

Titel: Sneungen

Forfatter: Emil Blichfeldt og Anna Degnbol

Forlag: Calibat

Sider: 48

Udgivet: 2015

Bedømmelse: 3/5

Dette er et anmelder eksemplar fra forlaget Calibat. De har været så søde at sende mog en stor pakke med bøger 😊

Handling:

Sneungens mor er ramt af sygdom. Hun hoster og fryser, så sneungen må fyre op i brændeovnen, men der er noget galt for hendes mor vil have hende til at fremkalde ondskab, men det vil hun ikke. Vi følger Sneungen og hendes søster på deres vej for at redde forældrene fra en skæbne der er værre end døden.

Min menig:

Igen er jeg et sted hvor jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal sige til en bog. Det er en sød historie, det er der ikke tvivl om. Den handler om venskaber mellem elementer i verden og kærlighed til familien. Det skinner meget tydeligt igennem, men jeg tror egentlig at bogformatet ødelagde rigtig meget for mig. Den er simpelthen så stor og uhandig, at det var svært at se bort fra. Som du kan se på billedet nedenunder, så er bogen ret tynd sammenlignet med en almindelig bog, meget højere og bredere, så den er virkelig uhandig. 


Det er en eventyr bog, som vi kender det fra mange andre steder, dog er der en fejde mellem forældre og børn, som jeg ikke syntes vi har set på den måde før. Jeg kan godt lide historien og mener bestemt at den skal læses af mange børn landet over, for den rummer virkelig meget kærlighed til eventyr, familie og venner/venskaber 😊

Forfatter

Elsker alt der handler om bøger og kreative projekter :D

One thought on “Sneungen

Skriv et svar

